فاجعه کرونا! جمهوری اسلامی عامل اصلی این فاجعه و بحران است!

روند شیوع و گسترش کرونا در کشور سیر صعودی به خود گرفته است. ٢٧ استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. امکانات و تجیهزات بیمارستانها و مراکز درمانی پاسخگوی تعداد رو به افزایش بیماران نیست.خطر فروپاشی سیستم درمانی موجود زیر فشار بحران کرونا وجود دارد. آمار و مرگ ومیر روزانه کرونا از ٢٠٠ مورد در روز بالا تر رفته است. جمهوری اسلامی عامدانه، با بی تفاوتی تمام؛ بدون هیچ راه کار و بدون فراهم آوردن امکانات مقابله با این ویروس، کرونا را تبدیل به بزرگترین بحران اجتماعی و یک فاجعه بزرگ کرده است. ابتدا گزارشات حکومتی امروز.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت حکومت تازه ترین آمار و ارقام مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را روز سه شنبه ١٥ مهر را اینطوری اعلام کرد. ۴۱۵۱ مورد جدید کرونا،از این تعداد،۲۱۲۷ تن در بیمارستانها بستری شدند.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۷ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به  ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است. همچنین۴۲۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.حکومت آمار کل مبتلایان را تا به امروز۴۷۹ هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرده و مدعی شد که ۳۹۴ هزار و ۲۹۳ نفر نیز بهبود یافته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح وضعیت شیوع کرونا در استانها گفته است:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

جمهوری اسلامی شیوع و گسترش کرونا را تبدیل به یک بحران بزرگ اجتماعی کرده است. علیرغم سیر صعودی افزایش مبتلایان به این بیماری و افزایش فوتی ها، حکومت کماکان تلاش دارد اوضاع را “عادی” نشان بدهد. در تهران که مرکز حکومت است فقط در ٢٤ ساعت گذشته ١١٦ نفر فوت و صدها نفر دیگر بستری شده اند. روسای بیمارستانهای بزرگ تهران اعلام کرده ا ند که با کمبود تخت و تجهیزات کمک رسانی به بیماران بستری روبرو می باشند.

قبل از ظهر امروز ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت حکومت مجبور شد اعتراف بکند که وضعیت در تهران بحرانی است. وی به ایسنا گفته: “اکنون به ویژه در تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بیمارستان‌های ارجاعی، دچار مشکل قابل توجهی شده‌ایم. ضمن اینکه از ظرفیت برخی از تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی خارج از ظرفیت‌شان استفاده می‌شود.”: بستری‌های کرونا اوج گرفته است.با فرسودگی نیروی انسانی مواجهیم.تجهیزات مربوط به بیماران کرونا بعضا دچار از کارافتادگی شده است.

٢٧ استان کشور در وضعیت قرمز می باشند.بیمارستانهای مراکز استانها و شهرهای بزرگ پر شده است. کمبود امکانات درمانی و بهداشتی، بویژه تجهیزات تنفسی و.. بشدت وجود دارد. بی تفاوتی حکومت در تهیه امکانات درمانی و بهداشتی وتجهیزات تنفسی و… جان هزاران بیمار مبتلا به کرونا را با خطر مرگ مواجه کرده است.در کنار این موضوع کمبود پرستار و فشار کاری و سختی که به پرسنل درمان وارد آمده است، کل سیستم درمانی و بهداشتی را در آستانه فروپاشی قرار داده است. حکومت آدمکشان اسلامی با بی تفاوتی و لاقیدی تمام مقابله با کرونا را به حال خود رها کرده است. کرونا هم “نعمت الهی” برای حکومت شده است.

اولین مسئول بحران اجتماعی کرونا جمهوری اسلامی و سیاستهای ضد مردمی اش در برخورد به این بیماری، شکل و سیاست مقابله با آن است. حکومت عامدانه و با لاقیدی تمام به موضوع کنترل و مهار و مقابله با کرونا پرداخته و عملا کاری در این جهت انجام نداده است.سیاستهای تاکنونی حکومت خود عامل گسترش این بیماری شده است. سیاستی که اوضاع را “عادی نمایی” کرد، با گشایش فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی وراه اندازی تولید، راه اندازی مضحکه نمایشات مذهبی محرم، عاشورا و سالگرد جنگ هشت ساله و … در اقدام بعدی گشایش مدارس و..زمینه های گسترش سریع این بیماری به سراسر کشور را فراهم کرد. نتیجه این سیاستهای حکومت کرونا را تبدیل به بزرگترین بحران در کشور کرده است. بحرانی که جان و زندگی میلیونها نفر را با خطر مرگ و نابودی مواجه کرده است.

برای مقابله با این بحران باید حکومت را مجبور کرد همه امکانات درمانی و بهداشتی و پول و اعتبارات لازم  را برای مقابله با کرونا مهیا نماید. پول و اعتبار به اندازه کافی وجود دارد. بهانه و توجیه کمبود اعتبار که این روزها برخی مقامات حکومتی عنوان می کنند، دروغ و شیادی تمام است. برای همه چی پول و اعتبار است و برای مقابله با کرونا که مستقیما هست و نیست یک جامعه ٨٠ میلیونی را تهدید می کند، پول نیست. این اوج وقاحت وبی شرمی و ضد انسانی  بودن همه سیاستهای حکومت را می رساند.

حکومت برای تقویت دم و دستگاه سرکوب وزندان، اعدام، برای حمایت از تروریسم اسلامی، گسترش تسلیحات موشکی و هسته ای، برای دزدی و غارت و.. پول و اعتبارات لازم را دارد و کمبودی هم نیست. وقتی به مقابله با  بیماری کرونا می رسد، بهانه می آورند پول و اعتبار نیست. با وقاحت تمام ادعا می کنند که “تحریمها مقابله با کرونا را سخت کرده است”!این یک شارلاتانیزم اسلامی است.

باید حکومت را مجبور کرد که همه امکانات لازم درمانی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را فورا  و بدون هیچ بهانه و توجیهی تامین کند.قدم اول برای مقابله جدی با کرونا تعطیلی همه فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی، مدارس و کارخانجات و…. قرنطینه کشور می باشد. سازمان بهداشت جهانی باید جمهوری اسلامی را به دلیل بی تفاوتی و لاقیدی عامدانه اش در مقابله با کرونا و عدم فراهم آوردن ملزومات درمانی و بهداشتی لازم برای مبارزه با این بیماری را باید محکوم کرده و زیر فشار قرار بدهد.

پرواضح است که حکومت دزدان،اختلاسگران و آدمکشان اسلامی سرمایه براحتی تن به این موارد نخواهد داد. برای تحمیل این خواستها باید حکومت را زیرضرب و فشار اعتراض و مبارزه اجتماعی و سراسری گرفت. حکومت فقط زبان زور و مبارزه را می فهمد.

محمد شکوهی

١٥مهر ١٣٩٩ ، ٦ اکتبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …