جمهوری اسلامی و روسیه به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشدند

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ می‌گوید مقامات جمهوری اسلامی و روسیه امسال به این رویداد سالانه دعوت نشده‌اند، چون به نظر نمی‌رسد برای «گفتگویی معنادار» آماده باشند.

کریستوف هویزگن به خبرگزاری آلمانی «د پ‌ ا» گفت که این دو کشور به دلیل نداشتن تمایل جدی برای مذاکرات به این نشست سالانه دعوت نشدند ولی اشاره کرد که با این حال، از سازمان‌های غیردولتی ایرانی و روسی دعوت شده است.کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور چهره‌های برجسته دفاعی و امنیتی جهان بین روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن سال جاری در این شهر جنوب آلمان برگزار خواهد شد.در سال گذشته نیز به جای نمایندگان روسیه و جمهوری اسلامی، چهره‌هایی از مخالفان این حکومت‌ها به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده بودند.

کنفرانس امسال چند روز پیش از دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین و چهار ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در غزه و در شرایطی برگزار خواهد شد که کشورهای غربی با گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق، یمن و سوریه مبارزه می‌کنند.کریستوف هویزگن ابراز امیدواری کرد که در نشست سال جاری در کنار درگیری‌های جاری، به تنش‌هایی که کمتر در کانون توجه قرار گرفته‌اند ولی منجر به بحران‌های انسانی بزرگی شده‌اند؛ از جمله جنگ ده ماهه در سودان که میلیون‌ها تن را آواره کرده است، گفتگو شود. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …