جنبش کارگری با قدرت به پیش میرود!  کارگران نفت فراخوان تجمع دادند!

اخباری از اعتراضات کارگری در سه روز گذشته: 

 

کارکنان رسمی صنعت نفت فراخوان تجمع میدهند:

در اعتراض به عدم اجرای قانون ماده ۱۰ کارکنان رسمی صنعت نفت فراخوان تجمع در   روز ۲ اردیبهشت ساعت ۱۰ مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت دادند.

 

١٨ فروردین

کارگران نیشکر هفت تپه موفق به آزاد کردن تمامی همکاران بازداشتی خود شدند!
در جریان اعتراضات دور جدید کارگران نیشکر هفت تپه که از هفتم فروردین شروع شد، ١٠ نفر از کارگران بازداشت شدند. کارگران ایستادند و اعلام کردند تا وقتی همکاران آنان آزاد نشوند، طرح واگذاری بخشی از شرکت به پیمانکاری و اخراج کارگران قرارداد موقت در اردیبهشت ماه لغو نشود و طلبهایشان پرداخت نگردد، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. زیر فشار این اعتراضات، ۹ نفر از کارگران در ۱۵ فروردین با قید وثیقه آزاد شدند و امروز ١٨ فروردین حبیب چنانی آخرین نفر از کارگران بازداشتی آزاد شد. اما کارگرانی که بازداشت شده بودند و همچنین اسماعیل بخشی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه ممنوع الورود به کارخانه هستند. یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه رفع فوری این ممنوعیت و بازگشت همکارانشان به سر کار است.

 

تجمع کارگران نساجی در خامنه آذربایجان
کارگران نساجی خامنه جهت دریافت ٣٢ ماه دستمزد پرداخت نشده روز ١٨ فروردین مقابل نساجی خامنه در آذربایجان دست به تجمع اعتراضی زده و خواستارتسویه حساب شدند.

 

تجمع کارگران متالوژی پودر ایران در قزوین
کارگران متالوژی پودر ایران بخاطر عدم دریافت ٤ ماه حقوق و سنوات خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. این کارگران قبلا نیز در همین رابطه در اواخر اسفند ٩٦ تجمع داشتند.

 

اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری حمیدیه
کارگران شهرداری حمیدیه دراعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه حقوق، دست از کارکشیده و مقابل شهرداری این شهرستان تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

تجمع کارگران روغن نباتی غنچه
کارگران روغن نباتی غنچه در اعتراض به اخراج ها در مقابل فرمانداری میاندورود دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

ادامه اعتراضات کارگران فولاد ارومیه
کارگران کارخانه فولاد ارومیه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت ١١ ماه دستمزد برای بار دیگر مقابل استانداری آذربایجان غربی تجمع کردند. استاندار آذربایجان غربی مجبور به حضور در میان کارگران شد.

 

دومین تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه مقره سازی ساوه
بیش از ١٣٠ کارگراخراجی کارخانه مقره سازی ساوه که بعد از پایان تعطیلات نوروزی از کار بیکار شده اند، برای دومین بار در سال جدید در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری دست به تجمع مقابل فرمانداری ساوه زدند. کارفرما اعلام کرده است که کارگران اخراجی، برای دریافت بیمه بیکاری به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی مراجعه کنند. اما کارگران خواستار بازگشت به کار خود هستند.

 

تجمع کارگران شرکت چوب فریم سنگده دودانگه
کارگران شرکت چوب فریم سنگده دودانگه، در استان مازندران، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات حقوقی چند ماهه خود اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری حمیدیه
کارگران شهرداری حمیدیه در استان خوزستان ‌در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق عقب افتاده دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

۱۹ فروردین

تجمع بازنشستگان صنعت فولاد و معدن تهران و کرج در شروع سال جدید

بازنشستگان صنعت فولاد و معدن تهران، کرج و حومه در ادامه اعتراضاتشان در سال گذشته و بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در اعتراض به محرومیت از بیمه درمانی و هزینه های سنگین آن که بخش بزرگی از حقوقهایشان را می بلعد، در مقابل ساختمان درمان فولاد واقع در تهران تجمع کردند. درمان رایگان یک خواست مهم فراخوانهای اعتراضی بازنشستگان است. این کارگران قبلا با شعارهایی چون خط فقر ٥ میلیون، حقوق ما یک میلیون، یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، حقوقهای نجومی فلاکت عمومی، اعتراض خود را علیه فقر، تبعیض و نابرابری اعلام داشتند.

 

تجمع کارگران اخراجی مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال
٥٥ کارگر اخراجی مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال در اعتراض به اخراجها و برای بازگشت به کار خود برای دومین بار در سال جدید مقابل فرمانداری میاندورود تجمع کردند.

 

تجمع کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام و شرکت ماهی کارون
١۳٠ کارگر اخراجی کارخانه خوراک دام کارون و شرکت ماهی کارون، دست به تجمع در مقابل فرمانداری شوشتر زدند. بنا بر خبرها ١١ روز است که ٥٢ نفر از کارگران خوراک دام کارون شوشتر و ٨٠ نفر از کارگران شرکت ماهی کارون از کار بیکار شده اند. کارگران این دو شرکت شش ماه است دستمزد نگرفته اند.

 

٢١ فروردین
تجمع جمعی از پرسنل پالایشگاه گاز ایلام
جمعی از پرسنل پالایشگاه گاز ایلام در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع اعتراضی برگزارکردند. آنها خواستار امنیت شغلی و بازگشت همکاران اخراجی به کار شدند. بنا بر خبرها در روزهای آغاز سال جدید مدیریت پالایشگاه گاز ایلام ١١ کارگر معترض را اخراج کرد.

تجمع ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر
حدود ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر بنا بر قراری از قبل اعلام شده در اعتراض به پرداخت نشدن بخشی از سنوات ایام خدمت خود مقابل کارخانه تجمع کردند.

 

تجمع معلمان جزیره خارک
گروهی از معلمان و فرهنگیان جزیره خارک در اعتراض به قطع برخی خدمات نظیر تردد رایگان به بوشهر مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند.

 

جنبش علیه بیکاری گسترده تر میشود:
جوانان بیکار متقاضی کار در عسلویه دست به تجمع زدند که به درگیری با مسئولين در اداره اشتغال منطقه ویژه شهرستان عسلويه منجر شد.

 

حزب حزب کمونیست کارگری، کارگران و مردم آزاده را، زنان و جوانان را، کارگرن مراکز اعتصابی و معلمان و بازنشستگان را فرامیخواند که همراه با خانواده هایشان خود را برای تجمعات و راهپیمایی های بزرگ اول مه آماده کنند و مردم شهر را به صفوف خود فرابخوانند. اول مه باید در صفوف میلیونی در سراسر کشور به میدان بیاییم و جواب دندان شکنی به حکومت اسلامی و نظام کثیف سرمایه داری شان بدهیم.

 

پیش بسوی برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر در سراسر کشور

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات و تجمعات سراسری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ فروردین ۱۳۹۷، ١٠  آوریل ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …