جن گیری وزارت اطلاعات

انترناسیونال 779

روز چهارشنبه وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شده است که سرویس های امنیتی دهها جاسوس را دستگیر کرده اند. او می گوید: «بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات یکی از قدرتمندترین سرویس های اطلاعاتی این کشور است».

پشت پرده این ادعا و دستگیری دهها جاسوس نفوذی در دستگاه های اجرایی چه رازی نهفته است؟ این دهها جاسوس بی نام و نشان چه افرادی هستند. چه وقت و کجا دستگیر شده اند؟ وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیازی نمی بیند به این پرسش ها پاسخ بدهد.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی در یک باتلاق و بحران اقتصادی نفس گیر و مزمن اسیر شده است. راه فراری از این گرداب ندارد. محاصره اقتصادی و تحریم صنایع ماشین سازی و پتروشیمی و صنعت نفت و فرار کمپانی های اروپایی از ایران ضربه سهمگین تری به اقتصاد جمهوری اسلامی وارد کرده است، اقتصادی که همه می دانند حتی در دوره برو بیای برجام  نفس های آخرش را می کشید.

در این وضعیت اقتصاد بحرانی، جامعه یک پارچه علیه تمام باند ها و همه جناح های در قدرت اعلان جنگ سیاسی داده است. می گویند باید بروید. شعار می دهند شما مسبب فقر و فلاکت و ناامنی و سیه روزی جامعه هستید. اینها را فقط در محافل و جمع های خصوصی نمی گویند. در خیابان و کارخانه و دانشگاه بصورت جمعی و در تظاهرات ها و اعتراضات متشکل، رفتن جمهوری اسلامی را فریاد می زنند. جمهوری اسلامی از نظر سیاسی رفته است و کسانی از درون خودشان تابوت این مرده را بر دوش می کشند.

در اعتراصات دی ماه ۹۶ سوت پایان کار جمهوری اسلامی از طرف مردم جان به لب رسیده به صدا در آمد. در این شرایط سیاسی همه جناح های جمهوری اسلامی به روشنی دریافته اند که دیگر نمی شود وعده سر خرمن داد و مردم را به سرابی امیدوار کرد. در این شرایط که اعتراض و اعتصاب از هر منفذ جامعه می جوشد، جمهوری اسلامی تنها یک راه برای ادامه بقاء در چشم انداز می بیند. حکومت وحشت. حکومت ترور و حکومت فیل هوا کردن که دستگیر می کنیم و جاسوس می گیریم و اینکه: «بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات یکی از قدرتمندترین سرویس های اطلاعاتی این کشور است».

چنین ادعایی البته کسی را نمی ترساند، باعت مخفی شدن فعالین و رهبران جنبش های کارگری و اعتراضات اجتماعی نمی شود. زندانیان سیاسی را وادار به خاموشی نمی کند و زنان را به کنج خانه نمی راند. این ادعاهای پوچ فقط به مردم می گوید سران و جناح های رژیم به جان هم افتاده اند و صفوفشان متشتت تر و پراکنده تر شده است و برای همدیگر هم خط و نشان می کشند روحانی را بر حذر می دارند که مواظب باشد به سرنوشت رفسنجانی دچار نشود.

داستان مسخره دستگیری ده ها جاسوس، نمایشی شیرین از بجان هم افتادن جناح های درونی رژیم است. این فرصت تاریخی وارد کردن ضربه نهایی برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

توماج، تظاهرات باشکوه و رژیم درمانده – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …