جی 7؛تمرکز بر مقابله با افزایش نفوذ جهانی چین

تیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به بی‌بی‌سی گفته‌اند دومین روز نشست رهبران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به “گروه هفت” بر مقابله با افزایش نفوذ جهانی چین متمرکز خواهد بود.

آمریکا خواستار اتحادی جدید برای رقابت با هزینه‌هایی است که چین صرف زیرساخت‌ها در کشورهای در حال توسعه می‌کند.نشست رهبران “گروه هفت” از روز گذشته در سواحل کورنوال انگلستان آغاز شده است.چین میلیاردها دلار در سراسر جهان در زمینه عملی کردن “ابتکار کمربند و راه ” سرمایه گذاری کرده است.

طرح یک کمربند و یک جاده شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین که به طرح راه ابریشم جدید هم معروف است، می‌خواهد دو سوم جمعیت جهان در هفتاد کشور را از طریق شبکه‌ای از خطوط زمینی (کمربند) و مسیرهای دریایی (جاده) به هم متصل کند.

اما منتقدان می‌گویند که این طرح چین کشورهای فقیر را با بدهی هایی که قادر به بازپرداخت آن نیستند، روبرو می‌کند.دولت بایدن همچین چین را متهم می‌کند که با استفاده از نیروی کار اجباری در استان شین جیانگ، مانع از ایجاد رقابت اقتصادی منصفانه می‌شود.

رهبران “گروه هفت” همچنین در نشست امروز متعهد به ایجاد طرحی جدید برای جلوگیری از وقوع همه گیری ویروس‌هایی در آینده می‌شوند.

این بیانیه که “بیانیه خلیج کاربیس” نامیده می‌شود وعده انجام اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار بحران کووید۱۹ می‌دهد.از جمله این اقدامات کاهش زمان لازم برای تولید و صدور واکسن ، درمان و تشخیص در طی صد روز است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات اسرائیل به رفح و آواره شدن یک میلون نفر

بر اساس اعلام دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل عملیات پیش‌روی زمینی در شهر رفح واقع در جنوب …