حادثه تروریستی کرمان؛ مائده آسمانی نه، بلای زمینی- یاشار سهندی

درخبرها آمده است “رضا نقی‌پور”، معاون مراسم و تشریفات رئیسی و رئیس پیشین حراست فدراسیون فوتبال، علی کریمی فوتبالیست را بخاطر اظهار نظرش در مورد حادثه تروریستی کرمان، تهدید کرده “تو آن‌جور که ما دوست داریم یک روزی برمی‌گردی، نه آن‌جوری که خودت دوست داری!” و با هشتگ روح الله زم رسما او را به ربایش و قتل تهدید کرده است. بعید میدانم هیچ “دولتمردی” دیگری در جهان این چنین بی پروا و علنی مخالفش را به ربودن و قتل تهدید کند. در جمهوری اسلامی تهدید به قتل نه تنها ممکن است بلکه شیوه روتین این حکومت است. (علی کریمی متاسفانه قربانیان حادثه را مستحق مرگ دانسته که برای نذری به مراسمی مانند سالگرد مرگ سلیمانی میروند، ایشان بهتر است گزارشاتی را بخواند که حکایت از اجبار مدارس برای فرستادن دانش آموزان برای “باشکوه برگزار کردن” مراسم سالگرد مرگ سردار قاتلان دارد.)
وقتی اشاره میشود حکومت اسلامی، حکومت متعارفی نیست بلکه یک گروه تبهکاری مافیایی است که در ایران قدرت سیاسی را قبضه کرده یکی از نشانه هایش همین گونه تهدیدهاست. از صغیر و کبیرشان این روش را خوب بلدند. از بسیجی محل کار که با او بحث مان میشود وقتی کم می آورد میگوید:” یک روزی تو را میندازیم تو گونی و میبریمت! “( البته با خنده می گوید!) تا کامنت گذاران بسیجی خبر حادثه تروریستی کرمان در سایتهای حکومتی که بمب گذاران کرمان را لعن و نفرین میکنند اما سخت متعجب میشوند وقتی که کسانی به نظرات آنها منفی میزنند سه برابر بیشتر از کسانی است که مثبت میزنند و این لحظه جوش می آورند و خواستار شناسایی و اعدام آنها میشوند. تا اینکه دادستان حکومت تهدید کرده هر کس که با نظرات رسمی حکومت در مورد حادثه تروریستی کرمان مخالفت کند مجازات میشوند، همه و همه نشانه این است که با یک حکومتی طرف هستیم که برای ماندن تنها یک راه میشناسد؛ ارعاب و قتل.
مردم اما حق دارند بلافاصله انگشت اتهام را به سوی حکومت میگیرند و می گویند: “کار خودشان است” مردم حق دارند حتی اگر داعش مسئولیت این جنایت را برعهده میگیرد باور نکنند، چون به خوبی این حکومت را شناختند که می گویند: “داعش ما شمایید”؛ خود میدانند نفرت از حکومت اسلامی چنان عمیق و گسترده است که مراسم رسمی حکومت را تنها با قرق کردن محل با سپاهیان ممکن میدانند.
این حکومت مافیایی از سایه خودش هم به هراس افتاده؛ به هذیان گویی دچار شدند که مدعی اند اینگونه حوادث پایه های نظام را مستحکم میکند! این حوادث دیگر برای جمهوری اسلامی مائده آسمانی نیستند بلکه بلای زمینی هستند که خود حکومت را دچار ترس و دلهره بیشتری میکند.حکومت مافیایی جمهوری اسلامی چنان در حضیض ذلت گرفتار شده است که از ترس و نگرانی تنها به نزدیکان قربانیان حق شرکت در مراسم تشییع جنازه را دادند که مبادا شعاری علیه حکومت شکل بگیرد. تلاش حکومت برای “امنیتی کردن فضا” در پی ای حادثه تلاشی بی فایده است و غیر ممکن است چون چنان نفرت ازاین حکومت ریشه دوانیده که حوادثی از این دست عمق نفرت از حکومت را بیشتر میکند.

اینرا هم بخوانید

اول مه فرصتی برای ابراز چپ اجتماعی- یاشار سهندی

میثاقی در شش بند از سوی هشت تشکل کارگران، بازنشستگان، دادخواهان، پرستاران و زنان به …