“حریم ممنوعه ایران “آمریکا شرکت اماراتی را جریمه کرد

وزارت ترابری آمریکا شرکت هواپیمایی امارات را به خاطر پروازهایش از بخشی از آسمان ایران که ممنوع اعلام شده بود، ۴۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید شرکت هواپیمایی امارات به رغم هشدارهای آمریکا در ژوئیه پارسال برای عدم پرواز از بخشی از آسمان ایران که ریسک عملیات نظامی بالا در دوران اوج‌گیری تنش‌ها داشت، ۱۹ پرواز انجام داده است.

به گزارش رویترز، پروازهای امارات از کد مربوط به شرکت هواپیمایی «جت بلو» آمریکا استفاده می‌کرده و لذا مشمول قوانین آمریکا شده است.

آمریکا دقیقا اعلام نکرده این پروازها از چه بخشی از آسمان ایران عبور کرده‌اند، اما ماه مه و ژوئن پارسال چند حمله به کشتی‌ها، از جمله نفتکش‌ها در آب‌های امارات و عمان اتفاق افتاد که آمریکا، عربستان و برخی کشورهای اروپایی ایران را عامل این حملات معرفی کردند.

امارات گفته است پروازها از منطقه ممنوعه به خاطر «بی‌مبالاتی در نظارت» انجام شده، اما قبول کرده است ۴۰۰ هزار دلار جریمه را پرداخت کند.

همچنین دی‌ماه پارسال پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین با شلیک پدافند سپاه پاسداران در اطراف فرودگاه «امام خمینی» سرنگون شد و ۱۷۶ سرنشین آن، از جمله شهروندان خارجی و دو تابعیتی جان باختند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …