حزب حکمتیست: در محکومیت بمباران مقرات احزاب دمکرات کردستان ایران توسط جمهوری اسلامی

بنا به اخباری که از رسانه های خبری کردستان عراق پخش شده ااست، در ادامه توپ باران دیروز مقرات احزاب دمکرات در نقاط مرزی، صبح امروز ۸ سپتامبر پایگاه آنان در اطراف شهر “کویه” در کردستان عراق توسط جنگده های رژیم جنایتکار اسلامی بمباران شده است. طبق اخباری که تاکنون پخش شده است در این حمله وحشیانه تعدادی از کادرها و پیشمرگه های این احزاب زخمی و یا جانشان را از دست داده اند. علاوه بر این تعدادی از مردم آواره که در اردوگاه های اطراف ساکن هستند در اثر این بمباران وحشیانه زخمی و به بیمارستان شهر کویه جهت مداوا انتقال داده شده اند.

اعتراضات به حق مردم مریوان و سنندج در روزهای گذ شته به مرگ مشکوک شریف باجور و یارانش، اعتراض به حکم اعدام زندانیان سیاسی رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی، جمهوری اسلامی در هراس از گسترش این اعتراضات، برای ایجاد رعب و وحشت و زهر چشم گرفتن از مردم کردستان به این جنایات ادامه می دهد و به خیال خودش با ترور فعالین اپوزیسیون و حمله به مقرات آنان و اعدام زندانیان سیاسی می تواند با نارضایتی و خشم و نفرت مردم مقابله کند.

کمیته کردستان حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن این جنایت و تسیلت و همدردی با خانواده های جانباختگان این حمله وحشیانه، حکومت اقلیم کردستان را مسئول حفاظت از جان اپوزیسیون ایرانی مستقر در خاک عراق می داند. ما بارها هشدار داده ایم که اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق باید با هوشیاری مانع ترور افراد و امکان ضربه زدن به مقرات آنان از جانب جمهوری اسلامی و عوامل مزدور آن در کردستان عراق بشوند.

 

کمیته کردستان حزب حکمتیست

٨ سپتامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …