حزب محافظه‌کار “مردم” کورتس برنده انتخابات اتریش

براساس نتایج اولیه شمارش آرا که پس از بسته شدن شعبه‌های اخذ رای منتشر شد، حزب محافظه‌کار “مردم” (ÖVP) به رهبری سباستین کورتس، صدراعظم پیشین اتریش با کسب ۲/ ۳۷ درصد آرا به پیروزی دست یافته است.

براساس این گزارش حزب سوسیال دمکرات اتریش با کسب ۲۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. حزب راست‌گرای پوپولیستی “آزادی” (FPÖ) با از دست دادن ده درصد از آراو کسب ۳/ ۱۴ درصد   در رتبه سوم جای گرفته است.

حزب سبزها که در انتخابات سال ۲۰۱۷ نتوانسته بود برای ورود به پارلمان از مرز ۴ درصد آرا عبور کند در این انتخابات ۳/ ۱۴ درصد آرا را کسب کرد.

انتخابات پارلمانی پیش از موعد در اتریش در پی سقوط دولت ائتلافی برگزار می‌شود. در پایان ماه مه گذشته پس از رسوایی انتشار ویدئویی جنجالی از هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر حزب آزادی و معاون کورتس، با رأی عدم اعتماد پارلمان مواجه شد و سقوط کرد.

اشتراخه در این ویدئو که در جزیره “ایبیزا” با دوربین مخفی ضبط شده، پیش از انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ به زنی که ظاهرا از یک خانواده ثروتمند روس است می‌گوید، حاضر است در قبال کمک به پیروزی حزب‌اش در این انتخابات به او قرارداد‌های دولتی بدهد.رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …