حزب کمونیست کارگری:اعتراضات شماری از معلمان، کارگران شهرداری سی سخت و کارگران فارابی

اطلاعیه خبری :  اعتراضات شماری از معلمان، کارگران شهرداری سی سخت و کارگران فارابی

تجمع اعتراضی شماری از معلمان در تبریز و اصفهان

روز یازدهم مهر ماه جمعی از معلمان در تبریز و نیز جمعی از معلمان در اصفهان در اعتراض به دستگیری همکارانشان و احضارها و برای پیگیری خواستهای خود  علیه تبعیض ها و کالایی شدن آموزش  مقابل اداره آموزش و پرورش این دو شهر تجمع کردند. معلمان در تهران برای سیزدهم مهر روز جهانی معلم به تجمع مقابل آموزش و پرورش فراخوان داده آند. تحصیل رایگان برای همه کودکان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیونی، آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، حق تشکل، اعتصاب و تجمع و رسانه در راس خواستهایشان قرار دارد.  معلمان در اصفهان با در دست گرفتن بنری با مضمون “آمریکا را رها کن، فکری به حال ما کن”، اعتراض خود را به بهانه قرار دادن آمریکا و تحریم و غیره و چپاول هر روزه زندگی و معیشتشان اعلام کردند.

ادامه اعتصاب کارگران شهرداری سی‌سخت 

امروز یازدهم  مهر ماه اعتصاب کارگران شهرداری سی سخت واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد در اعتراض به پرداخت نشدن ۹ ماه حقوق علیرغم وعده‌وعیدهای دروغین مسئولین  در این استان، ادامه یافت. این کارگران در روز گذشته در مقابل ساختمان شهرداری تجمع داشتند. در این تجمع بنرهای کارگران که بر روی آن موضوع اعتراضشان نوشته شده بود توجه ها را جلب میکرد. بر روی این بنرها نوشته شده بود:”حرف زدن، وعده دادن، دروغ گفتن ممنوع”، “شهردار و شورای شهر استعفا استعفا”.

ادامه اعتراضات کارگران پتروشیمی فارابی

روز سه شنبه نهم مهر ماه کارگران پتروشیمی فارابی بار دیگر دست ازکار کشیده و در مقابل ساختمان مرکزی شرکت تجمع کردند. اعتراضات این کارگران از اول مهرماه آغاز شده و امروز وارد نهمین روز خود شده است. کارگران روزهای قبل نیز در ساختمان مرکزی شرکت تجمع داشتند. اعتراض کارگران پتروشیمی فارابی به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، قطع خدمات ناچیزی که به آنها داده میشد، نداشتن امنیت شغلی و وعده های توخالی مدیران شرکت ومسئولان شهرستان ماهشهر است و همچنان ادامه دارد.    

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱  مهر  ٩٨،  ٣ اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …