حزب کمونیست کارگری:اعتراضات کارگران بیکار و شرکت سازه و محاکمه ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته

اطلاعیه خبری.- روز ٢٧ شهریور کارگران فصلی و بیکار در شهر بناب در اعتراض به بیکاری و نداشتن درآمد با خواست تامین معیشت در مسیر بلوار مطهری تجمع کردند. این تجمع باعث ترافیک سنگین در بلوار مطهری بناب شد. کارگران فصلی و  بیکار یک بخش بسیار محروم جامعه هستند. در شرایطی که خبری از بیمه بیکاری و هیچ نوع بیمه دیگری چون درمان رایگان، تحصیل رایگان برای کودکان وجود ندارد و مسکن یک هزینه بزرگ زندگی همه مردم است این کارگران در معرض بیشترین فشار و آسیب قرار دارند. جمعیت این بخش از کارگران در سراسر ایران وسیع است. تجمع کارگران فصلی و بیکار در شهر بناب الگویی برای همه کارگران فصلی و بیکار در تمام شهرهاست. همچنین در همین روز تعدادی از جوانان در خیابان شوش تهران با پیکتی خیابانی با شعار غذا نیست، ترس نیست، صدای اعتراض کل جامعه را به گرسنگی و بیکاری و فقر فریاد زدند. دولت در قبال کارگران بیکار و همه کسانی که درآمدی ندارند و یا کم درآمدند مسئول است. باید به همه این کارگران حقوق ماهانه پردخت شود. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای کودکان و داشتن مسکن حق همه مردم است.

– روز ٢٧ شهریور کارگران شرکت سازه کویر زابل در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق و عیدی سال ۹۹، در مقابل دفتر کارگاه این شرکت تجمع کردند. این کارگران در طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان کار می کنند.

– روز ٢٦ شهریور ناهید فتحعلیان  از معلمان بازنشسته و از همیاران سیل زدگان در فروردین ٩٨ به خاطر شرکت در خیزش مردم در آبان ٩٨ و پخش عکس معلمان زندانی با اتهاماتی چون  اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تخریب اموال دولتی توسط قاضی منفور حکومت اسلامی، صلواتی محاکمه شد. ناهید فتحعلیان در ٢٦ فروردین امسال بازداشت و از آن زمان در زندان اوین بسر میبرد. او در تاریخ در تاریخ ۲۰ اردیبهشت جهت ادامه بازجویی‌ها به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافته بود که پس از پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.  ناهید فتحعلیان و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها مسدود شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ شهریور۱۳۹۹، ١٨ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …