حزب کمونیست کارگری:اعتراض کارگران پتروشیمی، شرکت واحد، برق، راه و شهرسازی

اطلاعیه خبری.اعتراض کارگران پتروشیمی، شرکت واحد، برق، راه و شهرسازی.تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی عسلویه فار ١٤ و ١٥

طی روزهای  ٢٨ و ٢٩ اردیبهشت کارگران پتروشیمی عسلویه فارهای ١٤ و ١٥ در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهایشان  مقابل حراست این شرکت دست به تجمع زدند.  از سوی دیگر کارگران برخی دیگر از شرکتهای پتروشیمی عسلویه طی نامه سرگشاده ای  اعتراض خود را به تغییر شیف های کاری در این شرکت ها اعلام داشتند. به گفته این کارگران آنها قبلا بصورت یک هفته روزکار، یک هفته شب کار و یک هفته استراحت کار میکردند. اما  قرار است از ابتدای خرداد، برنامه کاری آنها تغییر کند . یعنی برنامه ۱۲ ساعت شیفت به صورت ۴ روز روزکار و ۴ روز شب شبکار و ۴ روز استراحت اجرایی شود. این تغییر ساعات کاری برای بسیاری از پرسنل ازجمله پرسنل تعمیرات، حراست و آتش‌نشانی خواهد بود. کارگران میگویند تغییر برنامه کاری، همه مناسبات زندگی آنها  را به هم می‌ریزد. بویژه برای کارگران غیربومی‌ محدودیتها و مشکلات جدی تری برای مسافرت و سر زدن به خانواده ایجاد میکند.  

تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد تهران

صبح روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت شمار زیادی از کارگران شرکت واحد که در ماه‌های اخیر بازنشسته شده‌اند در اعتراض به عدم پرداخت ۴ درصد حق بیمه‌ مربوط به مشاغل سخت و زیان آور  و همچنین عدم پرداخت حق “سنوات خدمت”  خود در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند و دست به اعتراض زدند.  بنا بر گزارشهای منتشر شده ۴۰۰ نفر از کارگران و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۸ بازنشسته شده‌اند که با گذشت بیش از ۸ ماه هنوز سنوات پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.

تجمع کارگران اخراجی و شاغل تاسیسات برق اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان

روز ۲۸ اردیبهشت، تعدادی از کارگران اخراجی و شاغل تأسیسات برق اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان (بندر امام خمینی)، در اعتراض به قراردادهای موقت یک ماهه  و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت نشدن حق بدی آب و هوا مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر دست به تجمع زدند. این کارگران خواستار عملی شدن مطالباتشان از جمله بازگشت به کار کارگران اخراجی هستند.

ادامه اعتراضات کارگران عوارضی قزوین

روز ٢٨ اردیبهشت کارگران عوارضی قزوین در محل اداره کل راه و شهرسازی قزوین برای دومین روز متوالی تجمع کردند. این کارگران در پی الکترونیکی شدن عوارضی،  از کار بیکار شده اند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١٧ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …