حزب کمونیست کارگری: اعتصاب نفت در روز ٢٤ و اعتصاب نیشکر هفت تپه در روز ٧١

اعتصابات کارگری، اطلاعیه شماره ٢٣.اعتصاب نفت:امروز سوم شهریور ماه اعتصاب در صنایع نفت و پتروشیمی ها و نیروگاههای برق وارد بیست و چهارمین روز خود شد. خبرها حاکی از برخی عقب نشینی های کارفرمایان و پرداخت دستمزدهای معوقه و یا پیشنهاد افزایش حقوق است. در جاهایی افزایش مزد کارگران ساده را تا سطح دو میلیون در حرف پذیرفته اند. اما وارد قرارداد کارگران نکرده اند. در جاهایی از جمله در گروه ساپورت فاز تنبک کنگان کارگران را با وعده دروغ به کار خبر کرده اند، اما کارگران بعد از متوجه شدن به دروغ بودن وعده ها به اعتصاب خود ادامه داده اند. ١٧ کارگر این شرکت بخاطر کاذب بودن وعده ها به اعتصاب خود ادامه داده و محل کار را ترک کردند. کارگران پیمانی نفت اعتصاب خود را با  هشتگ دفاع از حقوق شروع کرده و با کارزار نه به قرارداد موقت گسترش دادند و با خواست حداقل حقوق ١٢ میلیون گامی به جلو برداشته اند. اطلاع رسانی در مورد رویدادهای این اعتصاب از طریق مدیای اجتماعی یک نیاز مبرم برای جلب حمایت و همبستگی گسترده تر است و رهبران اعتصاب نفت باید فعالانه در این جهت گام بردارند. خواستهای کارگران پیمانی نفت، اساسا همان خواستهای کارگران راه آهن، شهرداری ها و بخش عظیمی از کارگرانی است که اسیر قراردادهای موقت و پیمانی هستند. باید وسیعا از این اعتصاب حمایت کرد و تا حد امکان به این اعتصابات پیوست.

اعتصاب کارگرا ن نیشکر هفت تپه در روز ٧١

روز سوم شهریور اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد هفتاد و یکمین روز خود شد. در این روز نیز کارگران با ادامه تجمعاتشان در مقابل فرمانداری پیگیری خواستهایشان شدند. تجمع امروز کارگران نیشکر هفت تپه پاسخ محکمی به تشبثات حکومتیان برای تفرقه افکنی در میان کارگران و شکستن صف اعتراص آنان بود. از جمله رسانه های مختلف حکومتی و دارو دسته های مختلف آنان با  انتشار خبر کذب پایان اعتصاب و  برخی شایعات مبنی بر توافقات انجام شده بر روی پایان اعتصاب تلاش  کردند در میان کارگران تزلزل ایجاد کنند و اعتصاب آنان را عقب بزنند. اما کارگران با اطلاع رسانی بموقع این توطئه گری ها را خنثی کردند و با برپایی تجمع امروز خود جواب محکمی به  آنان دادند. خلع ید از بخش خصوصی این بخش چپاول و غارت در هفت تپه خواست اول کارگران نیشکر هفت تپه است. این کارگران خواستار بازگشت به کار تک تک همکاران اخراجی خود و  پرداخت فوری دو ماه طلب مزدی و تمدید دفترچه های بیمه خود و بسته شدن قرارداد کاری با کارگران غیر نیشکری بر مبنای دستمزد مساوی با دیگر کارگران هستند. در عین حال یک موضوع اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان افزایش سرسام آور قیمت ها و سطح نازل حقوق هایشان است. اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت ادامه دارد.

اعتصات کارگران نفت، و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه دو اعتصاب مهم و تاریخی در این دوره است و باید اخبار آنها را وسیعا بازتاب داد و به هر شکل ممکن از آنها حمایت کرد. این اعتصابات زمینه رفتن به سوی اعتصابات سراسری را بیش از پیش فراهم نموده است.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ شهریور ۱۳۹۹،  ۲۴ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …