حزب کمونیست کارگری: تجمع بزرگ بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل استانداری

روز یکشنبه ١٩ اسفند جمع بزرگی از بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و بیمه شان و عیدی سال ٩٧ مقابل استانداری در اصفهان تجمع کردند. این تجمع یک اعتراض گسترده دیگر این بازنشستگان به وضع نابسامان درمان و حقوقهای چند بار زیر خط فقر را به نمایش گذاشت. علیرغم حضور وسیع نیروهای انتظامی بازنشستگان شعار میدادند و خواستهایشان را فریاد میزدند. شعارهای کارگران بازنشسته از جمله عبارت بودند از: “نه سوریه نه غزه، حقوق بازنشسته”، “عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز”.

پیش از این نیز بازنشستگان فولاد اصفهان در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند تجمع داشته و در وسط شهر اصفهان راهپیمایی کردند. در این اعتراضات بازنشستگان فولاد با شعارهای  “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”، “روحانی دروغگو، استعفا، استعاء” اعتراض خود را به کل بساط سرمایه داری چپاولگر حاکم اعلام داشتند. در اعتراضات بازنشستگان فولاد زنان حضور چشمگیری دارند.

پرداخت به موقع حقوقها، افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان از جمله خواستهای مهمی است که بازنشستگان فولاد بارها در تجمعات اعتراضی خود بر آن ها تاکید کرده اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان فولاد اصفهان حمایت و پشتیبانی کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ اسفند ٩٧، ١٠ مارس ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …