فراخوان بازنشستگان به تجمع سراسری در مقابل وزارت کار دوم بهمن ماه

خواستهای بحق بازنشستگان پاسخ نگرفته است و بازنشستگان در تدارک اعتراضات گسترده تری هستند. بازنشستگان برای پیگیری خواستهایشان برای ساعت ده صبح روز دوم بهمن ماه فراخوان به تجمع داده اند. این تجمع در مقابل وزارت کار در تهران برپا خواهد شد. فراخوان آن از سوی گروههای مختلف تلگرامی بازنشستگان داده شده است. بازنشستگان در تهران و در شهرهای دیگر طی دو ماه اخیر تجمعات متعددی داشته اند. یکی از تجمعات با شکوه آنان در ١٤ دیماه برگزار شد. که جمعیتی حدود سه هزار نفر گرد آمدند و با شعارهایشان صدای اعتراض خود را علیه فقر، تبعیض، نابرابری، بساط دزد سالار حاکم و سرکوبگریها اعلام داشتند. از جمله شعارهای بازنشستگان که تصویر روشنی از مضمون اعتراض و خواستهای بازنشستگان بدست میداد عبارت بودند از: “حکومت سرمایه دار مفتخور نمیخواهیم”،”حکومت سرکوب زندان شلاق نمیخواهیم”، “برای رفع تبعیض ما همه با هم هستیم”، ” بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض”، “تورم، گرانی، جواب بده روحانی”، “حقوقهای نجومی فلاکتعمومی”، ” حکومت فقر دزد و چپاول نمیخوایم”، ” بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض”، “نه تهدید نه زندان دیگه فایدهنداره”،  “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، ” معلم زندانی، آزاد باید گردد”، ” معیشت منزلت سلامت حق مسلم ماست” ، “کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد” و “تنها راه رهایی، اتحاد، اتحاد” بود.

بازنشستگان همچنین با برافراشتن بنرهایی که روی آنها خواستهایشان نوشته شده بود اعتراضشان را اعلام کردند. از جمله روی بنرها نوشته شده بود “افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٦ میلیونی”، “تحصیل رایگان حق همه کودکان است”، “بیمه کارآمد، درمان رایگان است”. اینها فوری ترین و مهمترین خواستهای بازنشستگان را بیان میکند.

در ادامه این اعتراضات است که بازنشستگان به تدارک تجمع سراسری دیگری در مقابل وزارت کار در دوم بهمن ماه میروند. حزب کمونیست کارگری بر حمایت وسیع همه مردم از خواستها و مبارزات بازنشستگان تاکید دارد. بازنشستگان و کارگران و معلمان و تک تک مردم حق دارند از رفاه و زندگی انسانی برخوردار شوند.

 پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ دی ۱۳٩۷، ١٨ ژانویه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …