حزب کمونیست کارگری:اعتراضات کارگری در پارس میلنگ، چم شیر، شهرک صنعتی سنندج

تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده کارخانه پارس میلنگ در تاکستان

روز ٢٠ شهریور کارگران اخراجی کارخانه پارس میلنگ در تاکستان در اعتراض به اخراج از کار تجمع کردند. کارگران این کارخانه در روز قبل نیز تجمع داشتند که با وعده پرداخت بخشی از ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده شان،  برای چند روز آینده موقتا به تجمع خود خاتمه داده بودند. اما با ابلاغ فسخ قراردادهایشان در این روز دست به  تجمع زدند. تعداد کارگران این شرکت ٤٠ نفر است و پایان قراردادهایشان پایان مرداد ماه است. اکنون کارفرما قرارداد همه آنان را فسخ کرده است. هر کدام از این کارگران بین ١٥ تا ٢٠ سال سابقه کار دارند و تعدادی از آنها در شرف بازنشستگی با عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور هستند. این کارگران علاوه بر ٤ ماه دستمزد پرداخت نشده، از چند سال قبل نیز دو ماه مزد خود را طلب دارند.

تجمع کارگران سد چم‌شیر در محوطه کارگاه

روز ١٩ شهریور تعدادی از کارگران سد چم‌شیر گچساران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدشان  بار دیگر مقابل محوطه محل کار خود تجمع کردند و پرداخت فوری دستمزدهای عقب مانده شان را خواستار شدند.

اعتصاب شماری از کارگاههای شهرک های صنعتی سنندج

روز یکشنبه ١٨ شهریور اکثر کارگران واحدهای شهرکهای صنعتی ١و٢و٣ سنندج از جمله پفک نمکی شایان، تیرچه و بلوک گویلی، کارخانه رویا، شرکت سبزینه، تراشکاری برادران حیدری، کارخانه آریا، کارخانه کارتن سازی، مجتمع آهن کاری و تراشکاری در اعتراض به تعطیلی کارگاهها و خطر بیکار شدن از کارشان دست به اعتصاب زدند.

با به تعطیلی کشیده شدن کارخانجات بسیاری در شهرهای مختلف، کارگران بسیاری در معرض اخراج قرار دارند.  همراه با بیکارسازیها ماهها دستمزد کارگران به سرقت رفته است. کارگران میگویند مسبب بحران اقتصادی، خود حکومت و مشتی سرمایه دارند. چرا باید کارگر هزینه آنرا بپردازند؟ کارگران در برابر این بساط چپاول و بیکارسازیها ایستاده اند و اعتراضات گسترده است. حزب کمونیست کارگری بر گسترش اعتراضات و اعتصابات سراسری کارگری، و ایجاد شوراهای هماهنگی اعتصابات کارگری برای تقویت و اعتراضات تاکید دارد.

 پیش بسوی تجمعات و اعتصابات سراسری!

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ شهریور٩٧، ١١ سپتامبر ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …