حزب کمونیست کارگری: آزادی سه کارگر زغال سنگ کرمان و امیر چمنی و چند خبر اعتراضی کارگری

-صبح روز شنبه 27 اردیبهشت،3 نفر از کارگران اعتصابی شرکت معادن زغال سنگ کرمان که در اعتراض به فروش سهام این معدن و خطر بیکارسازی ها و نیز سطح نازل دستمزدها و ووضعیت برده وار کاری خود دو هفته است در اعتراض به سر میبرند تحت عنوان ” برهم زدن نظم عمومی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. این بازداشت ها با اعتراض وسیعی در میان کارگران روبرو شد و کارگران بازداشتی بدنبال اعتراض و پیگیری بامداد روز ٢٨ اردیبهشت آزاد شدند

-روز ٣١ اردیبهشت بیش از ۴۰ کارگر و تکنسین واحد آب، برق و تهویه سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر خمینی در اعتراض به اخراج ها و زورگویی های پیمانکاران این سازمان مقابل فرمانداری شهرستان بندرماهشهر تجمع کردند.

-روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، جمعی از پرستاران گیلانی که پس از شیوع کرونا با قراردادهای ۸۹ روزه به کار گرفته شده‌اند، به نمایندگی از همکاران خود به تهران رفتند و در مقابل ساختمان وزارت بهداشت و درمان تجمع کردند. پرستاران با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی اعلام کردند که با وعده جذب در بحران کرونا، سه ماه بدون حقوق، بدون بیمه و بدون قرارداد کار کرده اند و الان به مشکل عدم جذب و بیکاری روبرو شده اند

  • روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ جمعی از کارگران راه آهن اراک در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه مزدی در محل کار خود تجمع کردند.حقوق فروردین ماه و همچنین بخشی از مطالبات این کارگران از قبیل سنوات خدمت آنها پرداخت نشده است.

-روز ٣٠ اردیبهشت کارگران کنترل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در اعتراض به سطح نازل دستمزدهایشان دست به تجمع زدند. به گفته کارگران آنها از ساعت 6 صبح تا زمانی که اتوبوس ها تعطیل می شوند کار می کنند و برای هر روز کارکردن فقط 40 هزار تومان دریافت میکنند. این درحالیست که هیچ کمک معیشتی به آنها پرداخت نمیشود. این کارگران درباره کمک 500 هزار تومانی مصوب شورای اسلامی شهر نیز که قرار بود به حساب شخصی تک تک کنترلچی ها واریز شود، میگویند چیزی جز امروز و فردا کردن نصیبشان نشده است.

-روز دوشنبه 29 اردیبهشت، جمعی از دستفروشان و کسبه بازار روزهای شهرستان سیمرغ دراستان مازنداران در اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی خود در این ایام بحران کرونا مقابل فرمانداری اجتماع کردند.

-امیر چمنی از فعالین کارگری ساکن تبریز روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. امیر چمنی روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین پس از احضار به پلیس فتای این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده بود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ اردیبهشت ۱۳۹۹، ٢٠ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …