حزب کمونیست کارگری :اسماعیل بخشی به سر کار بازگشت

اسماعیل بخشی نماینده محبوب کارگران نیشکر هفت تپه بعد از ماهها که در زندان و زیر فشار بود و حدود یک ماه بعد از آزادیش از زندان، امروز جمعه 15 آذر به سرکار بازگشت. بازگشت اسماعیل بخشی به سر کار تحت فشار اعتراضات کارگران صورت گرفت و مورد استقبال گرم همکارانش قرار گرفت و موجی از شادی را در میان کارگران برانگیخت.

بازگشت به کار اسماعیل بخشی یکی از شرایط کارگران نیشکر هفت تپه برای پایان دادن به اعتصاب و اعتراضات 72 روزه آنها بود. کارفرما و مسئولین استان متعهد شده اند که خواستهای اصلی کارگران از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی و بازگرداندن تمام کارگران اخراجی، بستن پرونده های امنیتی علیه کارگران معترض، لغو اخراج کارگران بدون اجازه کمیته انضباطی، پرداخت به موقع دستمزدها طبق زمان   توافق شده، تهیه و توزیع سالی دوبار لباس کار و کفش و دیگر خواستهای کارگران را عملی کنند.

بازگشت به کار اسماعیل بخشی در این شرایط یک موفقیت مهم برای کارگران نیشکر هفت تپه و همه کارگران است و نقطه عطفی در مبارزات کارگران خواهد بود. بسته شدن کل پرونده های امنیتی که یکی از تعهدات کارفرما زیر فشار کارگران است، از جمله به معنای این است که باید پرونده امنیتی علیه اسماعیل بخشی و دیگر کارگران هفت تپه تماما بسته شود و دارایی های تحت وثیقه آزاد گردد.

حزب کمونیست کارگری بازگشت به کار اسماعیل بخشی را یک موفقیت مهم کارگران میداند و بر ادامه مبارزه تا عملی شدن تمام خواستهای کارگران تاکید میکند. تمام پرونده های امنیتی علیه کارگران باید لغو شود و به دستگیریها و پرونده سازیهای امنیتی علیه کارگران و معلمان و فعالین اجتماعی خاتمه داده شود. تمامی کارگران و زندانیان سیاسی باید آزاد شوند.

زنده باد اسماعیل بخشی و کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

15 آذر 1398 – 6 دسامبر 2019

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …