حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: اخباری از اعتراضات کارگران به تعویق در پرداخت دستمزدها

  • روز دوم مردادماه کارگران شهرداری کوت عبدالله اهواز برای دومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق سه ماهه خود مقابل فرهنگسرای مهدیه این شهر تجمع کردند. تعویق پرداخت دستمزدها یک معضل دائمی این کارگران است و تجمعات بسیاری در اعتراض به آن برپا کرده اند. همچنین طی روزهای اخیر کارگران شرکتی شهرداری بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت ماهها مزد خود مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تجمع کرده اند. اعتراضات کارگران شهرداری دامنه اش هر روز گسترده تر میشود ودر ده روز گذشته آنها در بیش از هفده شهر تجمع داشته اند. یک گام مهم عملی در مقابل این کارگران رفتن بسوی اعتصاب سراسری و ایجاد شورای سازماندهی اعتراضشان است. کارگران شهرداری به تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت کاری، سطح نازل حقوقها و عدم اختصاص امکانات بهداشتی لازم جهت مقابله با بیماری خطرناک کرونا اعتراض دارند.
  • روز ٣١ تیر کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم پرداخت ٢٦ ماه مزد و دیگر طلبهایشان مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. کارگران کنتورسازی چندین سال است که با واگذاری به بخش خصوصی و تشدید بساط دزدی و چپاول در شرکت با چنین معضلاتی روبر شده و در اعتراض به آنها بارها تجمع کرده اند.
  • بدنبال اعتراضات پی در پی کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز سرانجام در روز اول مرداد بخشی از مطالبات معوقه این کارگران پرداخت شد. به گفته کارگران آنها ده سال است که بدون محاسبه خسارت تاخیر و تادیه، بیش از صد میلیارد تومان طلب دارند . در رابطه با این موضوع این کارگران تجمعات اعتراضی بسیاری برپا کرده اند. کارگران مخابرات راه دور شیراز خواستار پرداخت کامل مطالبات خود هستند.

-روز سه شنبه ۳۱ تیرماه، کارگران نیروگاه دماوند پس از دو روز اعتراض و اعتصاب، بدنبال یک توافق نسبی با مدیر عامل بانک دی موقتا به اعتراض خود پایان دادند. حدود ٤٠٠ کارگر نیروگاه دماوند طی روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه در اعتصاب بودند و اعتصاب آنها در اعتراض به واگذاری سهام این نیروگاه به شرکت مپنا و خالی بودن صندوق قرض‌الحسنه‌ با وجود کسر ۵۰۰ هزار تومان از حقوق ماهانه کارگران طی ۱۵ سال گذشته و بالا کشیده شدن پول این صندوق بود. بنا بر خبرها سهامدار اصلی نیروگاه تصمیم داشت شرکت را از بهره‌برداری مدیریت تولید برق دماوند به شرکت مپنا انتقال دهد. پشت این انتقالها دزدی ها و اختلاس ها خوابیده است. به گفته کارگران این انتقال امنیت شغلی آنها را به خطر می اندازد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ مرداد ۱۳۹۹، ٢٣ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …