حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: 29 دی: چند خبر از اعتراضات کارگری

روز ١ بهمن رانندگان منطقه ویژه ماهشهر در اعتراض به دستمزد پایین و هزینه های بالای زندگی و نوع قراردادها برده وار کاری برای چندمین بار دست به تجمع زدند.

روز ١ بهمن کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن منطقه قم (شرکت فلق) در اعتراض به اخراجها و قراردادهای موقت کاری و تعویق پرداخت دستمزدهایشان دست به تجمع زدند. این کارگران طی نامه ای موارد مورد اعتراض خود را به قرار زیر اعلام داشتند: اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوقها و خواست افزایش فوری دستمزدها، اعتراض به کاهش سطح پرداختی ها که بر اساس صرفا دو نفر عائله است، اعتراض به عدم پرداخت حق سختی کار و کسری مبلغ 130 هزار تومان بابت بیمه تکمیلی و اعتراض به اخراجها.

کارگران راه آهن در استانهای مختلف از جمله کارگران راه آهن زاگرس، لرستان ،اسلامشهر تهران، رباط کریم ، شاهرود ، اندیمشک و کل کارگران منطقه خراسان( شرکت تراورس) و کارگران راه آّهن جنوب شرق زاهدان (شرکت ریل صنعت کاران ) بخشی از دستمزدهایشان را طلب دارند و زمزمه اعتراض در میان این کارگران بالاست. بعلاوه شرکت های تراورس و ریل صنعت کاران از تحویل دستکش، لباس، پوتین و بادگیر کار به کارگران خودداری می کند. اعتصاب سراسری یک گام عملی در مقابل کارگران راه آهن است و این کارگران در این زمینه تجربیات ارزنده ای دارند.

بازنشستگان در تدارک تجمعی دیگر
روز ٢٨ دیماه بازنشستگان اعلام کردند که اگر تا ۱۲ شب حقوق آنها واریز نشود، ساعت ده صبح روز ٢٩ دی در مقابل سازمان بازنشستگی دست به تجمع خواهند زد. اما بدلیل سرمای شدید در تهران این تجمع برگزار نشد. بازنشستگان در تدارک برگزاری این تجمع هستند. بازنشستگان بارها با تجمعاتشان اعتراض خود را علیه فقر، گرانی ، تبعیض و نابرابری برپا کرده اند. خواستهای بازنشستگان عبارتند از: افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٨ میلیون، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی، آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی
پیش بسوی اعتصابات
پیش بسوی شوراها سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١ بهمن ٩٨، ٢١ ژانویه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …