حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه شماره  ١٧: اعتصاب سراسری رانندگان کامیون ادامه دارد

امروز ٢١ مهرماه اعتصاب رانندگان کامیون همچنان با قدرت ادامه دارد. این اعتصاب از روز اول مهر ماه آغاز شده و رانندگان اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. در این روز همچون روزهای دیگر در برخی از شهرها تجمع کردند. رانندگان کامیون با برپایی تجمعات اعتراضی خود پیگیر خواستهایشان میشوند و با این کار مردم را از ادامه اعتصاب خود مطلع نگاه میدارند. از جمله امروز رانندگان کامیون در زرین شهر در مقابل فرمانداری تجمع داشتند.

طی بیست و یک روز اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران ٢٥٦ نفر از آنان دستگیر شده اند. محسن کرمی، سرپرست دادستانی قزوین در شانزدهم مهر ماه با اعلام خبر ارسال پرونده ١٧ راننده بازداشتی در این شهر به  دادگاه گفت:” “پس از ارسال پرونده این افراد به دادگاه ما اشد مجازات را برای آن‌ها تقاضا داریم و اگر محاربه آنان محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار ایشان خواهد بود”.

این سخنان با عکس العمل اعتراضی شدیدی در میان رانندگان اعتصابی روبرو شده است. اکنون یک کارزار مهم رانندگان کامیون آزادی فوری همکاران بازداشتی آنان است. رانندگان کامیون با تاکید بر ادامه اعتصاب خود در مقابل این تهدیدات ایستاده اند و اعتصاب آنان در بیش از ٣٢٠ شهر ادامه دارد.

با انعکاس  خبر مربوط به تهدید ١٧ راننده اعتصابی بازداشتی در قزوین، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل(آی تی اف) طی بیانیه ای در ٢٠ مهرماه با شدیدترین عبارات به  تقاضای مجازات اعدام برای هفده راننده اعتصابی قزوین اعتراض کرده است. “استیون کاتن”‌ دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل خواستار مداخله سازمان بین‌المللی کار “آی ال او” در این مورد شده است. در بخشی از نامه فدراسیون بین المللی در اعتراض به این اظهارات جنایتکارانه چنین آمده است:” مجازات اعدام برای اعتصاب جدی ترین نقض حقوق کارگران و سیاستی بسیار غیر انسانی و غیر قابل تصور است. اعضای فدراسیون  “شعبات آی تی اف” در سراسر جهان بطور اضطراری خواستار این هستند که مقامات حکومت اسلامی به خواستهای رانندگان کامیون پاسخ دهند. آی تی اف از سامان جهانی کار میخواهد که از آنجا که ایران عضو این سازمان است، در این موضوع مداخله کنند.

اتحادیه رانندگان کامیون در دانمارک نیز طی بیانیه ای از اعتصاب و خواستهای رانندگان کامیون اعلام پشتیبانی کرده اند. قبلا هم اعتصاب رانندگان کامیون از سوی اتحادیه های رانندگان حمل و نقل در کانادا، آمریکا، هلند و استرالیا مورد پشتیبانی قرار گرفت.

پاسخ سیاستهای ضد انسانی حکومت ادامه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون، پیوستن بخش های دیگر جامعه به اعتصابات سراسری و اتحاد و همبستگی جهانی با رانندگان اعتصابی است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات رانندگان کامیون و کامیونداران حمایت میکند  و کارزاری جهانی برای آزادی فوری رانندگان بازداشتی را در دستور خود دارد.

 

زنده باد رانندگان معترض و حق طلب!

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ مهر ۱۳۹۷، ١٣ اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

نامه‌ کارگران زندانی، رضا شهابی و داود رضوی به‌ نمایندگان تشکلات‌ کارگری جهان در سازمان بین المللی کار

نامه‌ کارگران زندانی، رضا شهابی و داود رضوی به‌ نمایندگان تشکلات‌ کارگری جهان در سازمان …