حزب کمونیست کارگری: اعتراض علیه حکومت در سراسر کشور ادامه دارد

اطلاعیه شماره ٢:


از دیروز جمعه ۲۴ آبان مردم در شهرهای مختلف به خیابانها آمده و اعتراض خود را علیه رژیم فقر و فلاکت و دزدسالار جمهوری اسلامی به نمایش می گذارند. روز گذشته در بیش از ٢٠ شهر مردم به خیابان های آمدند و با شعارهای کوبنده مرگ بر دیکتاتور،  نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم، دیکتاتور حیا کن، مملکتو رها کن ، توپ، تانگ، فشفشه، آخوند باید گم بشه، بنزین گرونتر بشه، فقیر فقیرتر میشه  خشم و نفرت خود را علیه بساط چپاول و دزدی سرمایه داری حاکم اعلام داشتند.

گزارشات تا کنون از اعتراضات مردم در نقاط مختلفی از شهرهای رشت، یزد، سازی، تهران، ارومیه، کرج، قزوین، فسا، بابل، یاسوج، شهرستان جم در استان بوشهر، بهبهان، نیشابور، داراب، تبریز، اصفهان، کرمانشاه، سمنان شیراز، اراک، ایلام، کرج، خرم آباد، اسلام‌شهر، کنگان، گچساران، اردبیل، سنندج، شاهین شهر، اراک، سمنان، سنندج، داراب، جوانرود، قرچک ورامین، عباس آباد مازندران، نصیرآباد شهریار، رودهن حکایت میکند. در این تظاهرات ها حضور زنان در جلوی صف اعتراض چشمگیر است. صدای رسای زنانی را میشنویم که با فریاد نترسیم، نترسیم ما همه با همه هستیم. حقمونو میگیریم، ذلت نمی پذیریم جمعیت را هدایت میکنند.

در شهرهایی مانند تبریز و کرمانشاه خبرها حاکی از درگیر شدن مردم با نیروهای سرکوب حکومت است. در برخی شهرها مردم با راهبندان و روشن کردن آتش سر گذرگاهها در خیابان حرکت کرده و شعار میدهند. مردم امروز در شعارهای فریاد میزدند:

“مرگ بر دیکتاتور”، “توپ تانک، فشفه آخوند باید گم بشه”، “بنزین گرونتر شده فقیر فقیرتر شده”، ” نترسیم نترسیم ما همە با هم هستیم”، “حقمون را میگیری، ذلت نمی پذیریم” “پول نفت گم شده، خرج فلسطین شدهگ، “مردم به ما ملحق شوید کنید”، “روحانی درغگو”، “ذلت نمی پذیریم”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”.

اعتراض مردم به کل حکومت و سیستم فاسد و جنایتکار اسلامی است. مردم این حکومت را نمیخواهند و آنرا سرنگون میکنند. اعتراضات امروز پیش درآمد یک انقلاب عظیم مردمی برای رهایی از شر مشتی جنایتکار و مفتخور و نظام گندیده سرمایه داری اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۶ نوامبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …