اعتراض مردم کازرون به خون کشیده شد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت شهر کازرون شاهد اعتراض گسترده مردم این شهر علیه جمهوری اسلامی بود. این اعتراضات توسط نیروهای سرکوب حکومت به خون کشیده شد. اوباش حکومت با گاز اشک آور، تفنگ ساچمه ای و با شلیک مستقیم به مردم حمله کردند و تعدادی را به قتل رسانده و شمار بیشتری از زنان و جوانان معترض را مجروح کردند. تعداد زیادی از مردم نیز دستگیر شده اند.

اعتراض مردم کازورن از طرح تقسیم شهر شروع شده اما به اعتراض به کلیت حکومت تبدیل شده است. مردم از فقر و گرانی و بیحقوقی به تنگ آمده و هر موضوعی را بهانه میکنند که خشم و نفرت خود علیه حکومت را به نمایش بگذارند.

اقدامات سرکوبگرنه حکومت با واکنش مردم روبرو شد و مردم با سنگ به ماموران حکومت حمله کردند، کلانتری شهر را به آتش کشیدند و علیه حکومت و صدا و سیمای منفور حکومت شعار دادند. خانواده های دستگیر شدگان با همراهی مردم در مقابل ارگانهای سرکوب تجمع کرده و خواهان آزادی عزیزان خود شده اند. گفته میشود که حکومت نیروهای کمکی از شهرهای اطراف به کازرون اعزام کرده تا با ارعاب و سرکوب فضای اعتراض در این شهر را بخواباند. گزارشات حاکی از این است که مردم خود را برای ادامه تجمعات اعتراضی آماده میکنند.

 

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و جنایت علیه مردم کازرون را شدیدا محکوم میکند و مردم شهرهای مختلف را به همبستگی با مردم کازرون فرامیخواند.

 

مرگ بر جمهوری اسلامی

زنده باد حکومت انسانی

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶ مه ۲۰۱۸

…………………..

فیلمی از آخرین وضعیت شهر کازرون که به شهری جنگ زده شبیه است

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …