حزب کمونیست کارگری: اعتراض پرستاران، انتخاب محمد حبیبی بعنوان معلم نمونه، تایید حکم نسرین جلالی & اعتراض پرستاران گیلان

بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ۵۳

روز شنبه 20 اردیبهشت،جمعی از پرستاران شرکتی استان گیلان در اعتراض به قراردادهای برده وار کاری ٨٩ روزه در مقابل ساختمان دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی در رشت تجمع کردند.به گفته پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی از استخدام رسمی پرستاران سر باز می‌زنند و قراردادهای کاری 89 روزه یک بردگی و بیحوقی آشکار در قبال پرستاران است. ماجرا از این قرار است که ‌دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اوسط اسفند ۹۸ اعلام کرد که به دلیل بحران کرونا و کمبود نیروی پرستاری در مراکز دولتی این دانشگاه به کمک شرکت “اوا سلامت” اقدام به جذب نیروی پرستاری با قرار داد یک ساله و بیمه و‌تمام حقوق و مزایا خواهد کرد. بر این اساس حدود ۵۵۰ پرستار به کار فراخوانده شدند. اما بعد از اعلام پایان دوره حاد کرونا دانشگاه اعلام کرد که قرار داد به صورت قرار داد ۸۹ روزه خواهد بود و دستمزد ساعتی به پرستارها خواهد داد. این در شرایطی است که مسئولین دانشگاه و شرکت آوا سلامت در همان تاریخ به پرستاران اعلام‌کرده بودند که به دلیل فشرده بودن شیفت ها و سختی کار از مراکز خصوصی انصراف دهند و بسیاری از آنان به امید جذب در بیمارستانهای دولتی از مراکز خصوصی انصراف داده اند. به گفته پرستاران با گذشت دو ماه کار کردن در شرایط سخت، دشوار و خطرناک هنوز هیچ قرارداد شرکتی با این پرستاران بسته نشده است و‌دانشگاه اعلام کرده که میخواهد این نیروها را به صورت قرارداد ۸۹ روزه بدون بیمه و حق بهره وری و به صورت ساعتی جذب نماید. این درحالیست که آنها به دلیل ترک کار دیگر اجازه ی برگشت به مراکز خصوصی را ندارند. پرستاران گیلان به این زورگویی ها و قراردادهای موقت کاری ٨٩ روزه اعتراض دارند.
انتخاب محمد حبیبی به عنوان معلم نمونه از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

روز پنجشنبه ١٨ اردیبهشت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی مصوبه ای محمد حبیبی را به عنوان معلم نمونه اعلام کرد. این اقدام معلمان پاسخی به سرکوبگری حکومت و ادامه بازداشت محمد حبیبی و صدور حکم اخراج وی از کار است. به گفته لطفی سخنگوی شورا در این جلسه، با توجه به اخراج محمد حبیبی در اردیبهشت ماه و بحث انتخاب معلم نمونه، تشکل‌های عضو شورا تصویب نمودند که به پاس قدردانی از معلمان زندانی و تلاش و کوشش آنان برای بهبود نظام آموزشی محمد حبیبی را به عنوان معلم نمونه به جامعه فرهنگیان و مردم ایران معرفی نمایند. این انتخاب به خاطر تلاش‌های این معلم برای گسترش فعالیت صنفی و تلاش در راستای دفاع از آموزش و پرورش رایگان، عادلانه و باکیفیت است.

تایید ٥ سال حکم نسرین جوادی

  • نسرین جوادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی ( بستا ) توسط دادگاه تجدیدنظر به پنج سال زندان محکوم گردید. نسرین جوادی در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ در مقابل مجلس به همراه دیگر کارگران و بازنشستگان دستگیر شد و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید و سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تجمع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید. دادگاه تجدیدنظر با حذف دو اتهام تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم، حکم پنج سال حبس به اتهام تجمع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور را تأیید نمود. مصادیق اتهامات واهی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و حضور در تجمعات و گلگشتهای کارگری و بازنشستگان برای دفاع از حقوق و مطالبات صنفی است.

تمام پرونده های امنیتی علیه فعالین کارگری و معلمان و فعالین اجتماعی باید لغو شود و همه زندانیان سیاسی فورا آزاد شوند. این خواست سراسری همه مردم است و جمهوری اسلامی با ادامه پرونده سازیها و نگهداری زندانیان در زندانها خشم ونفرت گسترده تری را علیه خود دامن میزند. دور نخواهد بود روزی که مردم با انقلاب خویش در زندانها را باز کنند و تمامی زندانیان سیاسی را ازاد نمایند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١٠ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …