حزب کمونیست کارگری: اعتصاب رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران و ٣ خبر دیگر

روز دوم مهرماه تمامی رانندگان خودرو های استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران که تعداد آنها صد نفر است به دلیل عدم پرداخت چندین ماه حقوق و سطح نازل مزدشان دست به اعتصاب زدند.

روز چهارشنبه ۲ مهر، جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری زنجان در اعتراض به اخراج خود از کار دست به اعتصاب زدند و مقابل استانداری تجمع کردند. به گفته کارگران سابقه بعضی از آنها به ۱۸ سال میرسد و بعد از سالها کار بدون هیچگونه تامینی از کار بیکار شده اند. بعضی از کارگران معترض شهرداری زنجان از معلولیت رنج می‌برند و با حقوق ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی بهزیستی حتی یک هفته هم نمی توانند گذران زندگی کنند.

پیش از ظهرروز چهارشنبه ۲ مهر، جمعی از رانندگان کامیون و کامیونداران جاده شهریار و فردیس کرج، از جمله رانندگان کمپرسی در این شهر در اعتراض به پایین بودن نرخ کرایه های خود دست از کارکشیدند وبا پارک کردن کامیون هایشان دست به تجمع زدند. اعتراض این رانندگان به سطح نازل دریافتی ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان است. رانندگان کامیون و کامیونداران در تدارک اعتصابی سراسری هستند.

روز دوم مهرماه پرستاران و کادر درمانی بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقهایشان دست به اعتصاب زده و در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجمع کردند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢ مهر ۱۳۹۹، ٢٣ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …