حزب کمونیست کارگری :اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران رسمی صنعت نفت

کارگران رسمی صنعت نفت چند روز است که در اعتصاب هستند و اعتراض آنان همچنان ادامه دارد. این کارگران  با برپایی تجمع هر روزه در محل کار خود خواستار رسیدگی مقامات به مشکلات و پاسخگویی به خواسته هایشان شده اند.

در این اعتراضات کارگران  لیست خواستهای  فوری خود را در ٩ بند اعلام کرده اند و  در آن از جمله بر نکاتی چون اعمال افزایش اخیر ٥٠ درصدی حقوق کارمندان دولت،  افزایش وام مسکن پرسنل با توجه به تورم چند برابری، اصلاح نحوه پرداخت حقوق کارکنان ورودی سال ٩٢،  افزایش مبلغ نفت کارتهای کارکنان در سال٩٩، تعدیل مدرک پرسنل رسمی که قبل از بخشنامه جدید اشتغال به تحصیل داشته اند، پرداخت حق مرزی ماده ١١٢ قانون، اصلاح قانون مالیات بر حقوق کارکنان نفت، تاکید کرده اند. خواست اصلی این کارگران افزایش حقوقها و بهبود شرایط کار است. بالارفتن سرسام آور قیمت ها و رشد نرخ تورم خواست افزایش دستمزدها را به یک خواست وسیع اجتماعی تبدیل کرده است.

از پاسخ مقامات حکومت و مسئولین صنعت نفت به خواستهای کارگران و اعتراضات آنها گزارشی منتشر نشده است. در شرایط شیوع گسترده بیماری کرونا و قربانی گرفتن از کارگران در محیطهای کار، کارگران نفت نیز همچنان به کار اشتغال دارند و در معرض خطرات جدی قرار دارند. کارگران نفت یک بخش کلیدی جنبش کارگری در ایران را تشکیل میدهند و اعتصاب و اعتراض آنها مورد توجه و پشتیبانی وسیع جامعه قرار دارد. به همین دلیل با پافشاری متحدانه بر خواستهای خود میتوانند تمام خواستهای خود را به حکومت و مدیران صنعت نفت تحمیل کنند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ فروردین ۱۳۹۹، ١١ آپریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …