حزب کمونیست کارگری: اعتصاب کارگران آذرآب و سیمان لوشان و حمایت های بین المللی از کارگران زندانی و معلمان در بند

  • روز ١٣ اردیبهشت کارگران شرکت صنایع آذرآب در ادامه اعتراضات خود به پرداخت تنها نیمی از دستمزد اسفند ماه، دست به اعتصاب زدند. این کارگران نسبت به عدم پرداخت پاداش آخر ماه و کسری از حقوق اسفند ماه خود که دو روز قبل به آنها پرداخت شده اعتراض داشته و وارد اعتصاب شده اند. آذر آب یکی از کانون های داغ اعتراضات کارگری است که کارگران بارها بر سر موضوع تعویق پرداخت دستمزدها ودزدی های پشت پرده برای به تعطیلی کشاندن کارخانه تجمعاتی اعتراضی برپا کرده اند.
  • روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، گروهی از کارگران کارخانه تعطیل شده ی سیمان لوشان که کار خود را از دست داده اند، در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی شان، در مقابل ساختمان این کارخانه دست به تجمع زدند.
  • در پاسخ به کارزاری جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا وضعیت جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیریه اتحادیه آزاد کارگران ایران و اسماعیل عبدی از رهبران اعتراضات معلمان عفو بین الملل با انتشار طوماری اعتراضی کارزاری در حمایت از آنان به راه انداخته و از مردم تقاضا کرده است که وسیعا این طومار را امضا کنند!
    از سوی دیگر پنج کنفدراسیون اتحادیه های کارگری، س اف د ت، س ژ ت، اف اس او. سولیدر، او ان اس آ فرانسه طی نامه ای اعتراضی خطاب به مقامات حکومت اسلامی نسبت به وضعیت هشدار دهنده اسماعیل عبدی و محمد حبیبی دو معلم در بند هشدار داده اند. اتحادیه های کارگری در فرانسه خواستار لغو همه محکومیت های غیرعادلانه و مغایر با آزادیهای پایه ای انسانی شده و بر آزادی بدون قید و شرط همه فعالین کارگری خصوصا در این دوران اپیدمی ویروس کووید۱۹ تاکید کرده اند. حمایت های جهانی از کارگران زندانی و فعالین سیاسی دربند یک پیشروی مهم در جنبش کارگری و مبارزات مردم است. باید وسیعا به این کمپین های مبارزاتی پیوست.
    جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران یکی از رهبران طومار ٤٠ هزار امضا با خواست افزایش دستمزدها به بالای خط فقر است. او در کوران بحران کرونا نیز طی مصاحبه ای ضمن اشاره به وضع فاجعه بار زندانها و تهدید خطر ابتلای زندانیان به این بیماری مرگبار، خواستار تعطیلی زندانها و آزادی همه زندانیان شد. همچنین جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی عضو هیات مدیریه کانون صنفی معلمان دو چهره شاخص کارگری هستند که در سال ٩٥ کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات را به راه انداختند و این کمپین به حرکتی اجتماعی تبدیل شد. محمد حبیبی نیز عضوی دیگر از هیات مدیره کانون صنفی معلمان است که جرمش دفاع از خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان و پیگیری خواستهای اعتراض معلمان بوده است جمهوری اسلامی در برابر این خواست مقاومت کرده و زندانها را دایر نگاهداشته و حتی با مرخصی جعفر عظیم زاده مخالفت میکند. اسماعیل بعدی نیز که برای نوروز به مرخصی رفته بود به زندان بازگردانده شد. جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی بخاطر چنین مبارزاتی امروز در زندانند. حمایت از آنان حمایت از خواستهایی است که آنها پرچمش را بلند کرده اند و سراسری است. جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. زندانها باید تعطیل شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ اردیبهشت ۱۳۹۹، ٢ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …