حزب کمونیست کارگری: اعتصاب کارگران سیمان صوفیان و پرداخت طلب کارگران نیشکر هفت تپه

ادامه تجمع و اعتصاب کارگران کارخانه سیمان صوفیان تبریز

روز ٢٣ بهمن کارگران کارخانه سیمان صوفیان در استان آذربایجان شرقی برای ششمین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه مزد و چندین ماه حق بیمه شان دست به اعتصاب زدند. کارگران اعلام کرده اند که تا دریافت کامل مطالباتشان به اعتراض خود ادامه داده و هر روز مقابل کارخانه تجمع خواهند کرد.

 

دستمزد آذر ماه کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شد

روز ٢٣ بهمن دستمزد آذر ماه کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شد. در عین حال قرارداد بیش از ١٥٠٠ کارگر روزمرد این کارخانه به قرارداد مستقیم تبدیل گردید و این کارگران مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شدند. این عقب نشینی از جمله دستاوردهای مبارزات درخشان کارگران نیشکر هفت تپه در آذرماه و آبان ماه است. کارفرما و دولت در همدستی با هم ابتدا دست به دستگیری و زندانی کردن فعالین کارگری در این کارخانه زدند. اسماعیل بخشی را دوباره دستگیر کردند تا نیشکر هفت تپه را که مکان ویژه ای در مبارزات کارگران و جلو آوردن گفتمانهای آزادیخواهانه، برابری طلبانه و اداره شورایی در کل جامعه پیدا کرده بود، عقب برانند. در همین راستا تلاش کرد بساط شوراهای اسلامی را در نیشکر هفت تپه برپا کند. اما با وجود این تقلاها نتوانستند خودرا از زیر فشار خواستهای کارگران و موقعیت و فضایی که اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ایجاد کرد خلاص کنند

 

یک خواست محوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان می باشد که همچنان در زندان بسر میبرند. جنبش دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه و آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و همه زندانیان سیاسی را باید فعالانه گسترش داد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ بهمن ۱۳٩۷، ١٢ فوریه ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …