حزب کمونیست کارگری: اعدام چهار زندانی در زندان سپیدار اهواز را محکوم کنید!

مردم آزاده اهواز و خوزستان!

عصر روز یکشنبه ۱۰ اسفند چهار زندانی در زندان سپیدار اهواز به نام های جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان پس از ملاقات کوتاهی با خانواده هایشان اعدام شدند. بیدادگاه های حکومت در روندی غیر عادلانه و در دادگاههایی غیر علنی و پس از شکنجه این چهار نفر آنها را به فعالیت تروریستی و حمله مسلحانه به یک پاسگاه کلانتری در سال ۹۶ و یکی از آنها را به حمله مسلحانه به پایگاه بسیج در سال ۹۷ و به قتل رساندن دو بسیجی متهم کرده است.

این اعدام ها مستقیما برای ایجاد جو ارعاب علیه شما مردم معترض خوزستان و کل جامعه است. در شرایطی که جامعه در اعتراض و مبارزه میجوشد، جمهوری اسلامی ناتوان از پاسخ دادن به ساده ترین خواست ها و نیازهای مردم، با تشدید سرکوب و اعدام تلاش میکند با دستگیری بیشتر و سرکوب و اعدام بیشتر مردم معترض را عقب براند. حتی اگر این چهار نفر به پایگاه های نیروهای سرکوب و جنایتکار حکومت حمله کرده باشند حق آنها است. مردم حق دارند در مقابل حکومتی که تجمعات اعتراضی مردم را به رگبار می بندد و میگیرد و میکشد و یا مردم معترض را در سیاهچال های خود زندانی میکند دست به اسلحه ببرند.

زندان سیپدار محل تجمع زنان و مردان زیادی است که به جرم اعتراض به حکومت به این جهنم آورده شده اند و تحت شرایط بسیار غیر انسانی و غیر قابل توصیفی نگهداری میشوند. همه آنها باید از این سیاهچال حکومت آزاد شوند.

شما مردم خوزستان، کارگران، معلمان، دانشجویان و همه مردم معترض، خواست آزادی کلیه زندانیان سیاسی و لغو همه احکام اعدام را با صدای بلند مطرح کنید. اگر جنایتکاران حاکم جوانان و مردم فقیر و حق طلب را دستگیر و اعدام میکنند، مردم نیز باید با تمام قوا مقابله با این سرکوب ها را به عرصه مبارزه خود علیه حکومت تبدیل کنند. همراه با خانواده های زندانیان و محکومین به اعدام دست به تجمع بزنید، طومار جمع کنید، کارزار راه بیندازید و با تمام قوا مردم هرچه بیشتری را در کارزار لغو مجازات اعدام و احکام اعدام و آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی از زندان ها شریک کنید.

خوزستان یکی از کانون های داغ مبارزه علیه جمهوری اسلامی است. از همه مردم آزاده در سراسر کشور میخواهیم در همبستگی با مردم خوزستان، علیه جنایات حکومت در زندان سپدار و سایر زندان ها دست به اعتراض بزنید.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲ مارس ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

تحرکات گسترده برای گرامیداشت روز جهانی کارگر.سیزدهمین روز اعتراض کارگران کاغذ سازی پارس

تحرکات برای برگزاری روز جهانی کارگر گسترده است. به مناسبت روز جهانی کارگر یکسری از …