دست جمهوری اسلامی از خارج کشور کوتاه! به عاشورای حکومت اسلامی در تورنتو اعتراض کنیم!

جمهوری اسلامی در داخل ایران توسط کارگران، زنان و جوانان و مردمی که جان به لبشان رسیده است در سطح وسیع به چالش کشیده میشود.
مقدسات اسلامی همراه با خود جمهوری اسلامی بیش از پیش در میان مردم منفورتر میشوند و مورد تعرض قرار میگیرند. مساجدش خالیتر، نماز جمعه هاش خلوتتر، حجابش بی اعتبارتر میشود و آمرین به معروف و ناهیان از منکرش هم توسط مردم کتک میخورند.
اما همین حکومت اسلامی که زیر پایش در ایران خالی میشود، حکومتی که زندانهایش پر از فعالین سیاسی جسور و پیشرو، پر از آته ئیستها و کمونیستها و معترضین به اسلام و اسلام سیاسی است، در خارج از کشور، هر سال تلاش میکند به بهانه روز عاشورا نمایش مذهبی- سیاسی راه بیاندازد و دست و پای خون آلودش را به زندگی مردمی دراز کند که اکثریتشان مخالف این حکومتند و خواهان پایان یافتن عمر ننگین این حکومت هستند. 
حکومت اسلامی که در ایران معتقدین به مذاهب غیر شیعه را آزار میدهد، از دین برگشته ها و آته ئیستها و مخالفین مقدسات را زندانی و شکنجه و اعدام میکند، با بیشرمی تمام سفارتهایش در خارج کشور را مامور میکند با استفاده از آزادی فعالیت مذهبی در این کشورها، نمایش مذهبی-سیاسی شیعی راه بیاندازند و از ایرانیان پناهجو و مهاجر تصویری مذهبی بدهند. 
علاوه بر این، حکومت اسلامی همانطور که از مردم معترض ایران وحشت دارد، از گسترش اعتراض در خارج هم وحشت دارد و برای خنثی کردن فعالیت اپوزیسیون در خارج دست به چنین تلاشهایی میزند. 
باید در مقابل این تقلاهای مذبوحانه حکومت اسلامی در خارج قدرتمند ایستاد. باید دست این حکومت را از خارج کشور کوتاه کرد. تضعیف حکومت اسلامی درخارج بخش مهمی از مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. 
در چند سال گذشته، مزدوان جمهوری اسلامی در تورنتو مراسم عاشورا راه انداختند که هر بار با اعتراض قدرتمند ما نیروهای چپ و کمونیست، مخالفین سکولار و سرنگونی طلب مواجه شد. امسال هم قرار است در ۱۰ سپتامبر این نمایش اسلامی را تکرار کنند که باید پاسخ درخوری بگیرند.
تشکیلات کانادای حزب کمونیست کارگری، مثل سالهای قبل به این نمایش مضحک حکومت اسلامی در تورنتو اعتراض خواهد کرد. اجازه نخواهیم داد خیابانهای تورنتو به محل تحرک نیروهای جمهوری اسلامی تبدیل شود.

ما از همه نیروهای آزادیخواه، نیروهای برابری طلب، از شهروندان تورنتو دعوت میکنیم در تظاهرات علیه این نمایش جمهوری اسلامی شرکت کنند و اجازه ندهند حکومتی که در خود ایران مورد تعرض مردم است، در خارج ابراز وجود کند. 
زمان: سه شنبه دهم سپتامبر ساعت ۸ صبح
مکان: میدان مل لستمن و سپس حرکت به سمت پلازای ایرانیان

حزب کمونیست کارگری ایران، تشکیلات شرق کانادا
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ – ۲ اگوست ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …