انقلاب مردم عراق با گام های استوار به پیش میرود

روز شنبه اول فوریه، برهم صالح رئیس جمهور عراق محمد توفیق علاوی را برای پست نخست وزیری معرفی کرد و علیرغم اینکه هنوز رای اعتماد پارلمان را کسب نکرده است، بلافاصله مردم علیه این انتصاب دست به تظاهرات و راهپیمای گسترده زدند. انقلاب عراق که از ماه اکتبر شروع شده اعلام کرده است که هیچ فردی را از میان احزاب حاکم، احزاب اسلامی و کسانی که طی 17 سال گذشته پست و مقامی در هر سطحی از حکومت داشته اند را نخواهند پذیرفت.

از ماه نوامبر که عادل عبدل المهدی نخست وزیر پیشین و متحد جمهوری اسلامی زیر فشار انقلاب مجبور به استعفا شد، پارلمان و رئیس جمهور قادر نشدند کاندید تازه ای معرفی کنند. اینبار نیز انقلاب عراق دست رد به کاندیداتوری محمد توفیق علاوی که عضو حزب الدعوه اسلامی و پیشترعضو پارلمان و وزیر کابینه نوری مالکی بوده و همچنین مورد حمایت جریان سائرون وابسته به مقتدا صدر و همچنین هادی عامری از سرکردگان حشد الشعبی است زد و به این ترتیب یکبار دیگر در مقابل حکام تروریست و دزد و مرتجع قاطعانه ایستاد. 

از ماه اکتبر تا کنون بیش از چهار ماه است که انقلاب مردم عراق با گام های استوار به پیش میرود و یک به یک موانع را از سر راه خود بر میدارد. انقلاب عراق در اقدام دیگری تشبثات مقتدا صدر روحانی متحد جمهوری اسلامی راکه ابتدا در تاریخ جمعه 24 ژانویه با بسیج نیروهای خود در بغداد و سپس در روز جمعه ۳۱ ژانویه در موصل با اعلام تظاهرات با شعار اخراج آمریکا از عراق سعی داشت انقلاب را منحرف کند و شعار اخراج جمهوری اسلامی از عراق را بی رنگ کند، به یک افتضاح بدل کردند و تلاش های او را خنثی و او را از صفوف خود طرد کردند. روز یکشنبه 26 ژانویه صدها هزار نفر از مردم در بغداد و شهرهای ناصریه، بصره، نجف، کربلا، دیاله، کوت، دیوانیه و شهرهای دیگر با شعار اخراج جمهوری اسلامی و علیه مقتدا صدر دست به تظاهرات گسترده زدند. 

مردم عراق اعلام کرده اند که علیه فساد و تباهی، علیه همه احزاب و دستجات اسلامی و قومی و علیه دخالت جمهوری اسلامی در عراق و حمایت آن از دستجات تروریستی اسلامی کوتاه نمی آیند. مردم عراق در پی بیرون راندن جمهوری اسلامی از این کشورند و خواهان تشکیل حکومتی سکولار و پایان دادن به حاکمیت دستجات اوباش اسلامی و قومی و میدانداری جمهوری اسلامی هستند.

مبارزه مردم عراق علیه دستجات فاسد اسلامی قومی و علیه جمهوری اسلامی ایران که زندگی مردم را در دو کشور تباه کرده است با قدرت به پیش میرود. مردم ایران  و عراق در مبارزه علیه  اوباش حاکم در دو کشور و علیه جممهوری اسلامی کنار یکدیگر ایستاده اند، از یکدیگر الهام میگیرند و همدیگر را تقویت میکننند و بهم نیرو میدهند. حزب کمونیست کارگری ایران از مبارزه مردم عراق برای برچیدن بساط دستجات اوباش اسلامی قومی و علیه جمهوری اسلامی در عراق قویا حمایت میکند

زنده باد همبستگی مردم ایران و عراق!

حزب کمونیست کارگری ایران 

16 بهمن 1398 – 5 فوریه 2020

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …