حزب کمونیست کارگری ایران:فراخوان معلمان به تجمعات اعتراضی

در آستانه شروع سال جدید تحصیلی معلمان در تدارک از سر گیری اعتراضاتشان هستند. تا کنون معلمان در دو استان کرمانشاه و البرز برای روز یازده مهر به تجمع در مقابل آموزش و پرورش فراخوان داده اند. در راس خواست اعتراضی معلمان تحصیل رایگان قرار دارد. خواستهای دیگر معلمان که بارها در تجمعاتشان فریاد زده اند عبارتند از: خاتمه دادن به کالایی شدن آموزش، لغو خصوصی سازی مدارس، آزادی بیان، تجمع، تشکل و به رسمیت شناخته شدن تشکلهای آنان و آزادی فوری معلمان زندانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به امینتی کردن مبارزات و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شدن برای تمامی فعالین اجتماعی، افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیونی، تامین تسهیلات لازم برای تامین مسکن و و بازگشت پولهای بسرقت رفته به صندوق ذخیره فرهنگیان است. 

معلمان  در بیانیه ها و سخنرانی ها و شعارهای خود به فقر و بی تامینی و فاصله عظیم طبقاتی در جامعه ، به حقوقهای نجومی، به دزدی ها و چپاول ها، به سرکوبگری های حکومت، به دادگاههای ظالمانه و به امنیتی کردن مبارزات اعتراض دارند. خواستها و اعتراضات معلمان خواستهای همه مردم است و حزب کمونیست  همه مردم و بویژه خانواده های دانش آموزان را به حمایت و همبستگی از این مبارزات و پیوستن به صف معلمان فرامیخواند. 

بنا به یک خبر دیگر روز یکشنبه ۲۴ شهریور جمعی از معلمان که سالهای گذشته برای تدریس به مدارس خارج کشور اعزام شده بودند، اما هنوز مطالبات خود را از وزارت آموزش و پرورش  نگرفته اند، برای دومین روز پیاپی در مقابل دفتر این وزارتخانه در تهران تجمع کردند. تجمع‌کنندگان از جمله شعار می‌‌دادند: “ما هستیم، می‌‌ایستیم، ذلت نمی‌پذیریم”، “اجرای احکام ما،  حق مسلم ماست”. 

از اعتراضات و خواستهای معلمان حمایت کنیم و صدای آنها را به گوش همه مردم برسانیم. حمایت خانواده های دانش آموزان از اعتراضات معلمان بسیار مهم است و به تقویت و اجتماعی شدن بیشتر این اعتراضت بسیار کمک میکند. حزب کمونیست کارگری از اعتراضات معلمان فعالانه پشتیبانی میکند. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵  شهریور ٩٨،  ۱٦  سپتامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک