حزب کمونیست کارگری: بیست و هشتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

اطلاعیه خبری شماره ۲٤ :

امروز یکشنبه ۲۹ مهر اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و هشتمین روز خود شد. بازگشت به کار سه همکار اخراجی، پرداخت معوقات مزدی و حق بیمه کارگران که دو ماه به تعویق افتاده است،  داشتن امنیت شغلی و پایان دادن به دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازی و متوقف شدن خصوصی سازیها،  پایان دادن به پرونده سازی برای کارگران و آزادی اسماعیل بخشی و حامیان نیشکر هفت تپه خواستهای فوری این کارگران است.

طی نزدیک به یک ماه اعتصاب اخیر کارگران نیشکر هفت تپه، رژیم اسلامی با انواع دسیسه و با تهدید و فشار بر کارگران و احضارها و دستگیریها تلاش کرده است اعتراضات را عقب براند. آخرین نمونه آن یورش وحشیانه نیروی های حفاظت اطلاعات شوش در شب ۲۵ مهر به منزل یوسف بهمنی از کارگران اعتصابی این کارخانه است. اما او در منزل نبوده و موفق به این دستگیری نشدند.  لازم به یادآوری است که یوسف بهمنی چند روز قبل از آن نیز توسط همین نهاد به همراه پنج نفر از همکاران خود که جهت مذاکره قصد رفتن به مجلس اسلامی  را داشتند، در بزرگ راه خرم آباد به تهران ( عوارضی خرم آباد ) بازداشت شده بود که بعد از چهار روز او و دیگر همکارانش با قرار وثیقه آزاد شدند.

علیرغم همه این تهدیدات و فشارها اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم اعتراض کارگری است. با حمایت از مبارازت این کارگران دستاوردهایش را باید ارج گذاشت.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸  مهر  ٩٨،  ٢٠  اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …