حزب کمونیست کارگری: تجمعات اعتراضی جمعی از بازنشستگان در تهران، آتش نشانان آبادان و چند خبر اعتراضی دیگر

– روز ١٦ اسفند کارگران فاز ۱۴ کنگان، پارس جنوبی (بوشهر) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه‌ خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.

– روز ١٦ اسفند ده‌ها نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و بلاتکلیف بودن وضعیت و سرنوشت شغلی خود در مقابل استانداری البرز دست به تجمع زدند. تجمع کنندگان با  شعار “این همه بی عدالتی هرگزندیده ملتی، صدای اعتراض خود را بلند کردند. بنا بر خبر کارکنان این بیمارستان با به فروش گذاشته شدن بیمارستان از کار بیکار شده و بیش از یکسال حقوق خود را طلب دارند.

– روز ١٥ اسفند شماری از آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه مطالبات مزدی و بیمه ای خود، در محوطه ورودی ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند. علاوه بر دو ماه دستمزد پرداخت نشده، دستمزد ماه‌های آبان، آذر و دی ماه آنها نیز به صورت ناقص و بدون پرداخت اضافه‌کاری انجام شده است. کارگران همچنین خواهان تسریع در پرداخت عیدی سال جاری خود هستند. حق بیمه آتش‌نشانان آبادان نیز که در ۵ ایستگاه آتش‌نشانی مشغول فعالیت هستند حدود یکسال است به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. بعلاوه تامین نشدن تجهیزات ایمنی از جمله مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این کارگران است.

– روز ١٥ اسفند کارگران خدمات شهری منطقه ١ شهرداری اهواز برای سومین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهای خود دست به اعتصاب زدند. روز 14 اسفند کارگران و پاکبانان شهرداری منطقه ٣ اهواز نیز برای دومین روز در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

– روز ١٤ اسفند جمعی ازبازنشستگان در مقابل شورای نگهبان جمهوری اسلامی در خیابان امام خمینی به دعوت پیشکوستان آموزش و پرورش پارک شهر اسلامشهر و هنرستان کار و دانش امام خمینی در اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر و برای پیگیری خواستهایشان دست به تجمع زدند. بازنشستگان با شعار حقوق های نجومی فلاکت عمومی فریاد اعتراض خود را بلند کردند.

– در کرج نیز کارکنان بیمارستان خمینی، در مقابل استانداری البرز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و وضعیت معیشتی خود با شعار این همه بی عدالتی هرگزندیده ملتی برای دومین روز متوالی دست به تجمع زدند.

– روز سه شنبه ۱۴ اسفند جمعی از  چغندرکاران نقده در اعتراض به عدم دریافت مطالباتشان مقابل کارخانه قند  این شهر تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٦ اسفند ٩٧، ٧ مارس ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …