حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی کارگران معدن کرومیت فاریاب در کرمان

روز یکشنبه ٢٨ اردیبهشت کارگران معدن کرومیت فاریاب در استان کرمان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد ماههای فروردین، بهمن و اسفند ٩٨ و همچنین دستمزد فروردین ٩٩ و ناروشنی وضع قراردادهای کاری خود در سال ٩٩ مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند. در این رابطه کارگران بصورت جمعی نامه ای اعتراضی نوشته و بر پرداخت فوری طلبتهایشان تاکید کرده اند. به گفته کارگران هر کارگر ساده با حقوق یک میلیون و نهصد هزار تومان، نزدیک به ١١ میلیون از این شرکت طلب دارد. بعلاوه اینکه حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده و خود و خانواده های آنها از همان حداقل امکانات درمانی نیز محروم شده اند.
نکته مهم دیگر اینکه کارگران معدن کرومیت فاریاب پس از تعطیلی معدن بر اثر شیوع کرونا، برای ثبت نام در سامانه وزارت کار جهت دریافت “بیمه بیکاری” مراجعه کرده اند، اما چون حق بیمه آنها در گذشته توسط کارفرما واریز نشده، همین حداقل بیمه بیکاری نیز به آنها تعلق نمی گیرد. اکنون این کارگران با معضل جدی تامین معیشت روبرویند. همچنین وضعیت قراردادهای آنها در سال ٩٩ ناروشن است و در بلاتکلیفی شغلی بسر میبرند. در اعتراض به این وضعیت اسفناک کارگران معدن کرومیت فاریاب دست به تجمع زده و اعتراضاتشان ادامه دارد.
کارگران معدن فاریاب در کنار کارگران معادن زغال سنگ کرمان نیروی بزرگی هستند که میتوانند با پشتیبانی و حمایت از مبارزات یکدیگر با قدرت بیشتری تعرضات وحشیانه حکومت و سرمایه داران مفتخور را عقب بزنند. بعلاوه حضور خانواده های کارگران معدن زغال سنگ کرمان در اعتراضات این کارگران الگوی خوبی برای مبارزات کارگران معدن فاریاب و همه کارگران است.
پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ اردیبهشت ۱۳۹۹، ١٨ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …