حزب کمونیست کارگری: سراسری شدن اعتراض کارگران برق و چند خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری
-روز چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹، جمعی از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق از استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی خود و دائمی شدن قراردادهایشان در مقابل اداره برق منطقه‌ای کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. مشابه این تجمع در روز نهم در تهران برگزار شد. قبلا از آن نیز کلاه زردهای هرمزگان برای پیگیری این خواستها مقابل شرکت برق منطقه ای این استان دربندرعباس تجمع کردند. مبارزات این کارگران دارد سراسری میشود. به گفته این کارگران 80 تا 90 درصد کارگران این بخش هنوز قراردادهای موقت کاری دارند. اعتراض این کارگران به تورم سرسام آور که مشکلات زیادی بر سر آنها آوار کرده است و کاهش هر روزه قدرت خرید شان است.

  • روز ١١ تیر کارگران شهرداری بهبهان در استان خوزستان در اعتراض بە عدم دریافت چهار ماە حقوق دست از کار کشیدند. به گفته این کارگران با وجود شیوع گسترده کُرونا، مقامات شهرداری مواد ضدعفونی کننده و وسائل پیشگیری مانند ماسک در اختیار آنها قرار نمی‌دهند. کارگران به این موضوع اعتراض دارند.
  • روز ١١ تیر کارگران پارس جنوبی به سیستم حضور و غیاب انگشتی در ورودی‌های پالایشگاه‌ها به دلیل شروع موج دوم کرونا و خطر اشاعه بیشترش اعتراض کردند. به گفته کارگران از چند روز گذشته برخی پالایشگاه‌ها مجددا ثبت حضور و غیاب به وسیله‌ی اثر انگشت را اجباری کرده‌اند و تصمیم بر این است که همه‌ی پالایشگاه‌ها این کار را انجام دهند. این وضعیت از دو جنبه قابل بررسی است یکی صفوف به هم فشرده پرسنل جهت ورود و خروج و دوم لمس نقطه آلوده جهت ثبت اثر انگشت که بسیار خطرناک است. استان بوشهر یکی از استان‌هایی است که وضعیت قرمز دارد و آمار ابتلاء به کرونا در این استان بالاست. اما همچنان کارگران در پروژه‌های عسلویه و کنگان بدون وجود امکانات پیشگیری از این بیماری مرگبار و در تراکم بالا مشغول به کار هستند.

-روز ١١ تیر حدود ده نفر از پرستاران شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که تصمیم داشتند همراه با دیگر همکارانشان در اعتراض به وضع معیشتی خود مقابل دادگستری شهر تجمع داشته باشند، دستگیر شدند. زیر فشار اعتراض پرستاران این ده نفر از بازداشت آزاد شد. کمبود کادر پرستاری و افزایش فشار کار در روزهای مقابله با کرونا، تبعیض بین گروه‌های پزشکی با پرستاری و سطح بسیار نازل حقوق پرستاران، نپرداختن کارانه ها از آغاز سال جاری، از جمله موضوعات اعتراضی پرستاران در مشهد است. پرستاران به سطح نازل حقوقها، وضع نابسامان بیمارستانها و استاندار بسیار پایین بهداشتی آنها، فشار سنگین کاری بدلیل کمبود پرستار اعتراض دارند. یک خواست مهم آنان اختصاص امکانات لازم برای پیشگیری از اشاعه بیشتر بیماری کرونا و درمان رایگان برای همه مردم است.

  • روز سه شنبه 9 تیر، صاحبان مراکز ضایعات بروجرد در اعتراض به تعطیلی محل کار خود مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. در این مرکز ٤٧٠ نفر کار میکنند و بیش از 3 هزار نفر درارتباط با این مراکز مشغول بکار هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ تیر ۱۳۹۹، ١ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …