حزب کمونیست کارگری: ٣١شهریور: تجمعات اعتراضی کارگران هپکو ادامه دارد

دو نفر دیگر از کارگران آزاد شدند

شب گذشته سی ام شهریور ماه دو نفر دیگر از کارگران هپکو آزاد شدند، اما شش نفر دیگر از بازداشت شدگان همچنان در زندان بسر میبرند. در جریان یورش وحشیانه به صف اعتراض این کارگران در روز بیست و پنجم شهریور ۲۹ نفر بازداشت شده بودند که بدنبال ادامه  اعتراضات کارگران هپکو در این چند روزه تعدادی از آنها  با قید وثیقه  ۳۰۰ میلیونی آزاد شده اند. اما شش نفر دیگرشان هنوز در زندان اراک  بسر میبرند. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با گستاخی برای ده نفر دیگر از کارگران هپکو احضاریه ارسال کرده است.

دور جدید اعتراضات کارگران هپکو، کشیده شدن دامنه آن به خیابان، پیوستن کارگران آذر آب و واگن پارس  اراک به این کارگران و بلند شدن زمزمه های اعتراض در دیگر کارخانجات شهر که با مشکلات مشابهی چون هپکو و خطر بیکار شدن کارگران روبرو هستند و ماهها مزد کارگران پرداخت نشده است، حکومت را به شدت به وحشت انداخته است. اعلام کرده اند که در  جلسه هیات واگذاری خصوصی‌سازی که فردا برگزار میشود، تکلیف مدیریت کارخانه روشن خواهد شد. اما کارگران این تصمیمات را تنها یک مسکن دانسته و میگویند ما نمیخواهیم یک دزد برود و دزدی دیگر جای او را بگیرد. خواست اول کارگران هپکو آزادی همکاران بازداشتی و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران بازداشتی و پایان داده به احضار ها و فضای امنیتی کارخانه است. کارگران هپکو خواستار راه اندازی تولید و تضمین امنیت شغلی شان و نیز پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات و خواستهای کارگران هپکو قاطعانه حمایت کرده و همه کارگران و بویژه مردم اراک و کارگران کارخانجات دیگر در این شهر را به حمایت وسیع از کارگران هپکو فرا میخواند. حزب خانواده های کارگران هپکو را فرا میخواند که با شرکت فعال در اعتراضات صف اعتراضات کارگران را تقویت کنند. باید متحدانه در مقابل تعرضات حکومت ایستاد.  

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ شهریور ٩٨،  ۲۲سپتامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …