حزب کمونیست کارگری: ٤ کانون داغ اعتراض: اعتراضات کارگران هپکو، آذر آب، کنتورسازی قزوین، نیشکر هفت تپه

ادامه اعتراضات پر شور کارگران هپکو

عصر روز ۱۶ شهریور جمعی از کارگران هپکوی اراک بعد از اتمام ساعت کاری در حیاط شرکت در حالیکه پلاکاردهایی بر دست داشتند دست به تجمع زدند. روی پلاکارد کارگران نوشته شده است: ما کارگران هپکو با صدای بلند فریاد می‌زنیم، خواسته اصلی ما تعیین تکلیف سهامداری و مالکیتی شرکت هپکو بعد از ۵ سال بلاتکلیفی می‌باشد، نه انتصاب یک مدیر جدید. به گفته کارگران جابجایی مدیر عامل فقط یک مسکن است، آنها میخواهند ریشه این دزدی ها کنده شود.

تجمع اعتراضی کارگران رسمی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

 روز شنبه۱۶شهریور  تعدادی از کارگران رسمی  مجتمع کشت وصنعت هفت تپه مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع در اعتراض به تعویق پرداخت دست کم دو ماه مزد خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. در همین رابطه این کارگران در ۱۴شهریور نیز تجمع داشتند. تعداد کارگران رسمی شاغل در بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع  ۴۰۰ نفر است. بخشی از اعتراض کارگران  رسمی نیز ناشی از امضاء نکردن احکام شغلی کارگران از سوی کارفرماست. کارگران  رسمی همچنین مابه التفاوت معوقات طرح طبقه‌بندی مشاغل سال ۹۳  خود را دریافت نکرده‌اند. به گفته کارگران هنگام اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، مزایای طرح به هر یک از کارگران گروه شغلی مشخص و به صورت عددی تعلق می گیرد. اما در حال حاضر کارفرمای هفت تپه علیرغم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل چندین سال است از درج عناوین و گروه بندی شغلی کارگران  رسمی خوداری می‌کند.

ادامه اعتراضات کارگران کنتورسازی قزوین

شنبه ۱۶ شهریور کارگران کنتورسازی قزوین برای ششمین روز مقابل استانداری تجمع کردند. به گفته کارگران این کارخانه بدنبال خصوصی سازی ها و دزدی های پشت پرده هشت سال است که دچار مشکل و بحران است. مدیر عامل شرکت که بخاطر اختلاسهایش در زندان بسر میبرد کارگران را تهدید به اخراج کرده است. این کارگران ۲۴ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند

کارخانه هپکو و کارخانه آذر آب در اراک بار دیگر در اعتراضات کنار هم قرار گرفته و به خیابان آمده اند. فریاد شورانگیز همبستگی با کارگارن هپکو از سوی کارگران آذر آب، اعتراضات دامنه دار کارگران کنتورسازی قزوین، و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه نمونه های بارزی از فضای فعال و پر جنب و جوش اعتراضی کارگری در سطح جامعه است. مسایل مشترکی چون بالا کشیدن دستمزدها، زد و وبندها و اختلاسها از طریق خصوصی سازیهای توطئه گرانه، به خطر افتادن زندگی و معیشت کارگران و دستمزدهای چند بار زیر خط فقر و بی تامینی مطلق کارگران، اعتراضات کارگران در سطح سراسری را به هم وصل میکند. پاسخ درخور این شرایط رفتن بسوی اعتصابات سراسری در همه مراکز کارگری است. حزب کمونیست کارگری بار دیگر بر دخالت فعال خانواده های کارگری و حمایت وسیع مردم از اعتراضات کارگری به عنوان یک فاکتور مهم برای قدرتگیری اعتراضات و رفتن بسوی اعتصابات سراسری تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷  شهریور ٩٨،  ۸  سپتامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …