حزب کمونیست کارگری: پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه. حضور گسترده نیروی انتظامی مقابل فرمانداری

هفت تپه: شماره ٦٠
روز شنبه ١٨ مرداد اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد پنجاه و پنجمین روز خود شد. در این روز نیز کارگران در مقابل فرمانداری تجمع کردند و از خواستها و مطالباتشان دفاع کرده و بر ادامه اعتصاب خود تاکید کردند. هنگام تجمع این روز کارگران نیشکر هفت تپه، حضور نیروهای پلیس در مقابل فرمانداری گسترده بود و ورودی بسوی فرمانداری از سمت پل جنوبی توسط پلیس بسته شده بود. کارگران اعلام کرده اند که با تهدید و زندان نمیشود اعتراض آنها را عقب زد. در نشست ١٥ مرداد نمایندگان مجلس اسلامی با نمایندگان کارگران وعده هایی داده شد ولی کارگران اعلام کرده اند که تا همه آنها و دیگر خواستهای اعتصابیون اجرا نشود اعتصاب ادامه خواهد یافت. مسئولین حکومتی وعده داده اند که دستمزدهای معوقه پرداخت میشود، دفتر چه های بیمه تمدید خواهد شد، و کارگران اخراجی به سر کار باز گردانده خواهند شد. ولی نه تنها تاکنون گامی در این جهت برداشته نشده بلکه امروز نیروی انتظامی شان را مقابل کارگران گذاشته اند. علاوه بر خواستهای فوق کارگران خواهان خلع ید از بخش خصوصی و پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها در این شرکت هستند و اعلام کرده اند هیچ نوعی از خصوصی سازی را قبول ندارند و خواست آنها گسیل نماینده ای به شرکت از جانب حکومت و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت خود کارگران است. تحقق این خواست برای کارگران به معنای حفظ امنیت شغلی و معیشتشان است.

حمایت و همبستگی با مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه در ایران و در سطح بین المللی رو به گسترش است و با سربلند کردن اعتصابات همزمان کارگران نفت و مراکز وابسته به آن اکنون کارگران نیشکر هفت تپه در موقعیت قویتری قرار دارند. تا کنون اتحادیه های کارگری بزرگی در سطح جهان از جمله – اتحادیه جهانی اینداستریال، ٨٠ سندیکا و تشکل کارگری در کشورهای مختلف، شورای اتحادیه های کارگران در استرالیا ، پنج کنفدراسیون اتحادیه ای فرانسه که در برگیرنده دهها اتحادیه کارگری هستند یعنی :کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیک کار CFDT، کنفدراسیون عمومی کار CGT ، کنفدارسیون اتحادیه ای Solidaires ، اتحادیه سندیکائی مستقل UNSA و فدراسیون سندیکائی متحد FSU، حمایت و همبستگی خود را با موج اعتصابات کارگری در ایران اعلام کرده اند.

در ایران نیز حمایتها هر روز ابعاد اجتماعی تری بخود میگیرد. در ادامه اعلام همبستگی های تا کنونی از جانب بخشهای مختلف کارگران و مردم، در این هفته کلینیک اپتومتری شوش طی پیامی اعلام داشت که در جهت حمایت ار کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان انجام معاینات چشم برای انها رایگان انجام میگیرد. این همبستگی ها اتصال اعتراضات کارگری را به جامعه بیش از پیش به نمایش میگذارد. اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه فریاد آنها علیه فقر، فلاکت و دزدی و چپاول در واقع فریاد اعتراض همه مردم است. نیشکر هفت تپه در قلب مردم جا دارد و یک نیروی پیشتاز اعتراضات کارگری و مردم است.

حزب کمونیست کارگری بر همبستگی گسترده کارگران مردم با کارگران اعتصابی و سازماندهی شبکه های سراسری حمایت و همبستگی با مبارزات کارگری تاکید دارد. اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، اعتصابات در نفت و اعتراضات گسترده در محیط های کارگری بستر اعتصابات سراسری است. باید به تدارک آن رفت.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مرداد۱۳۹۹، ٧ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …