حزب کمونیست کارگری: چند اعتراض کارگری در کوران کرونا

بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ٤٨

روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه، جمعی از کارگران نی بر نیشکر هفت تپه، برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیدند و در مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند.

روز ۸ اردیبهشت کارکنان نیروی مشترکین اداره برق اهواز و برخی شهر های دیگر خوزستان به دلیل حجمی بودن استخدامها و سطح نازل دستمزدهایشان مقابل شرکت توزیع اداره برق خوزستان در اهواز تجمع کردند.

روز ٧ اردیبهشت جوانان بیکار و جویای کار منطقه بیت چریم از توابع شهرستان شوش‌ واقع در استان خوزستان در اعتراض به وضعیت اسفناک فقر و بیکاری و سیاست‌های استخدام بخش دولتی و خصوصی و پارتی بازی در استخدام ها برای هفتمین روز متوالی دست به تجمع زدند. این جوانان در پنجم اردیبهشت نیز تجمع داشتند و برای سومین روز متوالی با بستن مجدد ورودی شهر مسیر سرویس‌ کارکنان شرکت‌های مرتبط با کشت و صنعت را مسدود کردند. ‌ آنها خواستار استخدام در شرکتهای منطقه از جمله هفت ‌تپه، کاغذ سازی‌، حریر و صنایع تولیدی دیگر در محل شدند. بنا بر خبر ها در جریان این تجمع یکی از معترضان از سوی نیروهای انتظامی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بحران کرونا ابعاد بیکاری را گسترده تر کرده است. دولت در قبال معیشت کسانی که درآمدی ندارند و یا کم درآمد هستند مسئول است.

روز ٧ اردیبهشت جمعی از کارگران بازنشسته بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت حقوق بازنشستگی خود واز اعتبار افتادن دفترچه های بیمه شان به دلیل پرداخت نشدن پول بیمه 5 ماه آخرکار خود از طرف کارفرما، مقابل بیمارستان و نیز در مقابل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز تجمع داشتند.

روز ٧ اردیبهشت دستفروشان نوشهر در اعتراض به جمع کردن بساطشان در ساختمان شورای اسلامی شهر تجمع کردند. دستفروشان بخشی از کارگران بیکار هستند که با اندک دستمایه ای زندگی میکنند. این کارگران همواره مورد پیگرد سرکوبگران شهرداری بوده اند. امروز در شرایط شیوع کرونا زندگی آنان به مراتب دشوار تر شده و خطر بیماری نیز آنها را تهدید میکند. دولت موظف به تامین معیشت این کارگران است.

روز ٧ اردیبهشت پرسنل عوارضی قزوین در ادامه اعتراضات چند هفته اخیر خود بخاطر اخراجشان از کار
مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی در تهران تجمع کردند. این کارگران طی روزهای گذشته نیز مقابل استانداری قزوین و اداره راه و شهرسازی تجمع داشتند.

روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه جمعی از كارگران شهرداری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماهیانه و بیمه، تجمعی اعتراضی برگزار کردند. به گفته کارگران آنها از اسفند ماه تا کنون دستمزد خود را نگرفته و حق بیمه شان نیز پرداخت نشده است و بخاطر اعتراضاتشان برای بعضی از آنها تحت عنوان “تحریک کارگران به اعتراض”، احضاریه ارسال شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٨ اردیبهشت ۱۳۹۹، ٢٧ آپریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

رئیسی جلاد کشته شد!

بالاخره بعد از ۱۸ ساعت خبر رسانی قطره چکانی، صبح امروز سخنگوی دولت رئیسی سقوط …