حزب کمونیست کارگری: چهل وچهارمین روز اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه

هفت تپه: شماره ٥٠
صبح روز هفتم مرداد ماه اعتصاب کارگران هفت تپه در چهل و چهارمین روز خود با شرکت متحدانه کارگران ادامه یافت. در این روز کارگران همانند روزهای قبل در مقابل فرمانداری تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند.

بنا بر خبرها کارفرمای نیشکر هفت تپه از اول تیرماه تا امروز ۲هزارهکتار از زمینهای تسطیح شده همجوار کارخانه که از آبیاری بوسیله کانال های اصلی برخوردار هستند را به کشاورزان و موسسات کشاورزی منطقه برای کشت گندم اجاره داده است. مبلغ اجاره این زمین ها به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان بوده است که با این حساب مشخص میشود اجاره زمین ها ۲۰ میلیارد تومان برای اسدبیگی درآمد داشته است اما فقط بخش کمی از این پول را به پرداخت حقوق فروردین ماه کارگران اختصاص داده است. البته به گفته کارگران قرار بود پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه از محل آزاد سازی ۴۰ میلیارد تومان از یکی از حسابهای بلوکه شده اسدبیگی پرداخت شود و نه از محل اجاره دادن زمین هایی که برای کشت نیشکر هستند. کارگران اجاره دادن زمین های نیشکر را قدمی در جهت تعطیلی کارخانه میدانند و با آن مخالفند و این اقدامات بخشی دیگر از چپاولگری ها در نیشکر هفت تپه است. کارگران نیشکر هفت تپه خواستار پرداخت فوری دستمزدهای پرداخت نشده کارگران تمام بخش های شرکت و تمدید دفتر چه های بیمه خود هستند. بعلاوه کارگران خواهان بازگشت به کار کارگران اخراجی، بازداشت فوری اسد بیگی و محاکمه او بخاطر اختلاسگری ها و ستمگیریهایش علیه کارگران و بازگشت پولهای اختلاس شده به مجتمع هفت تپه و تضمین امنیت شغلی کارگران، خلع ید کامل از کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی ، پایان کار مدیران سابق بازگردانده به کار، و توقف فوری اجاره دادن اراضی کشت نیشکر هفت تپه هستند. و این خواستها را بارها در سخنرانی های خود اعلام کرده اند.

کارگران نیشکر هفت تپه شورای اسلامی کارخانه را ابزار دست مدیریت دانسته و به رسمیت نمی شناسند و هیچ نوع مذاکره ای بر سر مسایل هفت تپه از طریق عوامل این شورا و در پشت درهای بسته را معتبر نمیدانند.

کارگران نیشکر هفت تپه با هیچ شکلی از خصوصی سازی و یا “خصولتی” و به اسم دولتی سپردن سهام به بخش خصوصی و یا واگذاری آن به تامین اجتماعی که خود کانون دزدی ها بوده موافق نیستند و راه حل فوری آنها فرستادن نماینده ای از دولت به آنجا و اداره شرکت زیر نظارت و مشورت خود کارگران است.

کارگران نیشکر هفت تپه با تصمیم گیری شورایی در مجمع عمومی شان اعتراضات خود را متحدانه به جلو میبرند . و در مقابل بساط مافیایی دزدها در این شرکت که یکسر آن به دولت و دستگاه قضایی میرسد، ایستاده اند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مرداد۱۳۹۹، ٢٨ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …