حزب کمونیست کارگری: تجمع بازنشستگان شرکت واحد و دو خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری
روز دوشنبه ٦ مرداد بازنشستگان شرکت واحد اتوبوسرانی در اعتراض به عدم پرداخت سنوات خدمت، مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد (خیابان هنگام) تجمع کردند. زیر فشار اعتراض کارگران مدیریت آنها را به سالن کنفرانس این ساختمان فرا خواند اما با توجه به تعداد زیاد تجمع کنندگان چند تن از نمایندگان کارگارن برای مذاکره با مدیریت در سالن ماندند و باقی کارگران از سالن بیرون رفتند. این کارگران بازنشسته عموما اسفند ماه ۹۸ بازنشسته شده‌اند اما به هر یک از آنان ۵۰ تا ۶۰ درصد حق سنوات‌شان پرداخت شده است. آنها پیش از این نیز سه مرتبه در رابطه با همین موضوع مقابل شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران تجمع اعتراضی برپا کرده بودند. اما علیرغم وعده های داده شده، مدیریت شرکت واحد اقدامی صورت نداده است. سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن انتشار این خبر حمایت خود را از خواستهای کارگران بازنشسته واحد اعلام کرده است.

روزدوشنبه ۶ مرداد، کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری بندر امام در اعتراض به یکه تازی شرکت های پیمانکاری مبنی بر عدم پرداخت ٨ ماه حقوق وحق بیمه کارگران و همچنین در اعتراض به قراردادهای سفید امضا ونداشتن امنیات شغلی و امنیت جانی بدلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ واخراج یک همکار خود صدای اعتراضشان را رسانه ای کردند. مطالبات این کارگران مربوط به سه ماه معوقات مزدی سال جاری و بخشی از آن نیز مربوط به سنوات گذشته است. به گفته کارگران قراردادهای آنها با چندین پیمانکار و به صورت سفید امضا و یکسویه است. در شهرداری بندر امام حدود هشتصد کارگر با این معضلات روبرویند و بارها بخاطر آن تجمع اعتراضی داشته اند.

روز ۶ مرداد، کارگران بیکارشده صابون سازی خرمشهردرادامه اعتراضات دامنه دارشان طی ۷ سال گذشته بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن کامل مطالباتشان وعدم راه اندازی مجدد کارخانه دست به اعتراض زدند. این شرکت از سال ٩٠ و با واگذاری به بخش خصوصی و اختلاسهای پشت پرده وضعیت بحرانی پیدا کرد و در سال ٩٣ تولید آن متوقف و ٣٠٠ کارگر آن با مطالبات پرداخت نشده بیکار شدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مرداد۱۳۹۹، ٢٨ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک