کمپین برای آزادی کارگران زندانی: تهدید به قتل جعفر عظیم زاده در زندان اوین را محکوم میکنیم

خبرها حاکی از حمله سازمانیافته به جعفر عظیم زاده از چهره های سرشناس کارگری در زندان اوین است. بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران روز پنجم مرداد ماه به دنبال حمله یکی از زندانیان خطرناک به عظیم زاده که بی هیچ بحث و جدل قبلی و کاملا سازماندهی شده صورت گرفت، مسئولین زندان اوین در سالن هشت حضور پیدا کردند و در حالی که جعفر با همراهی تعدادی از زندانیان سیاسی در یکی از اتاق ها مشغول بحث در این مورد و اعتراض به مسئولین بودند، شخص مذکور بار دیگر با حضور در مقابل این اتاق اقدام به فحاشی و تهدید به قتل جعفر عظیم زاده کرد. با این حال مسئولین زندان علیرغم شنیدن این تهدیدات هیچ اقدام عملی در برخورد به این شخص انجام ندادند و این سکوت مجوزی برای اقدامات خطرناک دیگری علیه جعفر عظیم زاده از سوی شخص مذکور شد. به طوری که نامبرده ساعت ۶ بعد از ظهرهمان روز این بار با اجیر کردن یکی از مصرف کنندگان مواد مخدر در حالی که او را با دادن بیش از حد مواد از حال خود خارج کرده بود، در هواخوری زندان به سراغ جعفر عظیم زاده فرستاد و وی به محض رسیدن به جعفر بلافاصله سیلی محکمی به صورت او زد. بنا بر خبر فرد مذکور به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر چنان از حال خود خارج شده بود که میتوانست به هرکار دیگری دست بزند.
با این حال و علیرغم این تعرض جعفر عظیم زاده اعلام کرد که مسئولیت وضعیت خطیر پیش آمده متوجه آمر و عامل اصلی حمله و سازمان زندان ها و نهاد های امنیتی است و شکایتی از این حمله کننده نکرد.
گفتنی است که به دنبال دو بار حمله به جعفر عظیم زاده زندانیان سیاسی و دیگر زندانیان با دیدن چنین اتفاقی شوکه شده و تعدادی از آنها با حضور در نگهبانی اعتراض خود را به حمله به جعفر عظیم زاده اعلام کرده و خواهان رسیدگی فوری به این موضوع شدند. همچنین صبح روز ٦ مرداد جمعی از زندانیان سیاسی با حضور در دفتر ریاست بند و در حالی که یکی از معاونین زندان برای رسیدگی به مساله در آنجا حضور داشت، نسبت به حمله به جعفر عظیم زاده واینکه چرا هیچگونه اقدامی برای جا به جایی فرد حمله کننده صورت نگرفته است، معترض شده و خواهان رسیدگی فوری به موضوع شدند.

اتفاقات روز ٥ مرداد و تهدید به قتل جعفر عظیم زاده نشانگر برنامه ای سازمانیافته علیه اوست. نهادهای امنیتی قصد جان وی را دارند و از طریق مجرمان خطرناک در زندان میخواهند به وی آسیب برسانند. این سناریو که قبلا هم علیه زندانیان سیاسی دیگری انجام شده و از جمله منجر به قتل علی علیرضا شیرمحمدعلی یکی از زندانیان سیاسی شده است، میتواند برای دیگر زندانیان سیاسی نیز اتفاق بیافتد. این موضوع موجب نگرانی شدید اکرم رحیم پور همسر وی و دیگر اعضای خانواده جعفر و اتحادیه آزاد کارگران ایران شده است. اکرم رحیم پور در اینستاگرام خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت عظیم زاده و نداشتن ملاقات حضوری با وی طی شش ماه اخیر آنهم در دل شیوع بیماری مرگبار کرونا خبر میدهد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی از همه سازمانهای کارگری در سراسر جهان انتظار دارد که جنایات حکومت اسلامی در قبال زندانیان سیاسی و دربند نگاهداشتن فعالین کارگری، معلمان معترض و فعالین سیاسی را بخاطر مبارزه برای خواستها و مطالبات برحقشان شدیدا محکوم کنند.

جعفر عظیم زاده حتی بنا بر بخشنامه خود قوه قضاییه می بایست تا کنون آزاد میشد. اما عامدانه برای وی پرونده سازی جدید کردند تا او را در زندان نگاهدارند و علیرغم خطر ابتلا به بیماری کرونا حتی با مرخصی وی نیز موافقت نکردند. جعفر عظیم زاده، کارگران و معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
٦ مرداد ٩٩
http://free-them-now.com/
shahla.daneshfar2@gmail.com

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک