حزب کمونیست کارگری: کارگران نیشکر هفت تپه شروع فاز دوم مبارزه و اعتصاب خود را اعلام کردند

هفت تپه: شماره ١٦
بنا به اعلام کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه اعتصاب آنها از امروز هشت تیر وارد فاز دوم خود شده است. این کارگران در مجمع عمومی خود در روز گذشته اولتیماتوم دادند که اگر تا عصر دستمزدهای پرداخت نشده آنها و حق بیمه شان پرداخت نشود و دفتر چه های بیمه شان تمدید نگردد، دسته جمعی و همراه هم تصمیم خواهند گرفت تجمع بعدی خود را کجا برگزار کنند و اعتراضشان را گسترده تر به پیش خواهند برد. و اگر حقوق آنها پرداخت شد و دفتر چه بیمه شان تمدید گردید، باز هم در مورد ادامه اعتراضات خود برای پیگیری دیگر خواستهایشان جمعی تصمیم خواهند گرفت. در همانجا کارگران با شعار “کارگر هفت تپه، اتحاد، اتحاد” بر همبستگی و حضور حداکثری خود برای جهانی کردن صدای اعتراضشان تاکید کردند.

یکی از کارگران بنام عباسی طی سخنانی چنین گفت:” اختلافات را بگذارید کنار. دشمن ما کس دیگری است. مگر قوه قضاییه نمیداند من شکمم گرسنه است؟ مگر آقای رئیسی خبر ندارد؟ ٤ ماه است حقوق نگرفته ام. به خرج سال ٩٩ خرج میکنم و حقوق ٩٩ را هنوز نگرفته ام. .. ما ٤ سال است هر ماه می آییم اینجا ، اعتصاب کن و یک حقوق به تو بدهند. کار میکنی، گدایی هم باید بکنی.” در این حرکت اعتراضی کارگران ضمن سپاسگزاری از کمک های مردمی در حمایت از مبارزاتشان، انزجار خود را به تصمیم دولت مبنی به ارائه بسته معیشتی ٥٠٠ هزار تومانی به جای پرداخت دستمزد و حق و حقوقشان اعلام کردند. از جمله عباسی در سخنرانی خود ادامه داده و میگوید:” آقا اینها گدا پرورند. نمیخواهند ریشه فقر را بزنند. ریشه فقر و فساد اسد بیگی و سازمان خصوصی سازی است. تو می آیی ما را گدا فرض مکنی و میخواهی ٥٠٠ هزار تومان آنهم جنسی که خودت دوست داری کوپن بدهی به من و من بروم توی صف؟. خجالت داره برای مملکتی که اینهمه ثروت داره. نفت آن به ونزوئلا میرسد و آب کارون به غیزانیه نمیرسد! “. او در سخنانش با اخطار اینکه اگر دستمزدهای پرداخت نشده و حق بیمه آنان پرداخت نشود اعتراضشان وارد فاز دوم خواهد شد، کارگران را به تحکیم اتحاد و همبستگی فراخواند.

با پاسخ ندادن مقامات حکومتی به اخطار روز گذشته کارگران، امروز هشتم تیر جمعیت کثیری از آنها در سنگر جمع شدند و بار دیگر بر خواستهایی که اکنون بصورت بنر بر دیوار کوبیده شده است، تاکید کردند. در ادامه عده ای از کارگران به سمت بازار هفت تپه راهپیمایی کردند. خلع ید از بخش خصوصی و کارفرمای اختلاسگر و امنیت شغلی برای کارگران، بازداشت فوری اسدبیگی و محاکمه تک تک باند مافیایی هفت تپه و بازگرداندن پولهای اختلاس شده به کارگران، بازگشت به کار همکاران اخراجی و دائمی شدن قراردادهای موقت از دیگر خواستهای مهم این کارگران است.

از خواستها و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه فعالانه و وسیعا حمایت کنید.

پیش بسوی اعتصابات سراسری، پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ تیر۱۳۹۹، ٢٨ ژوئن ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!زنده باد زن زندگی آزادی!

اول مه (مصادف با ۱۲ اردیبهشت)، روز جهانی کارگر در شرایطی فرا میرسد که حکومت …