حزب کمونیست کارگری: ۶ مهر:‌ اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

کارگران نیشکر هفت تپه برای پیگیری خواستهایشان به اعتراضات خود ادامه میدهند. کارگران بخش داخلی شرکت در قسمت تجهیزات کارخانه روز ۶ مهرماه نیز دراعتصاب بودند. اما برای جلوگیری از تعطیلی شرکت و سوء استفاده مدیریت کارگران کشت همچنان به کار ادامه میدهند. زیرا یک سیاست مدیریت شرکت و دولت کاهش کشت و کوچک کردن شرکت نیشکر است و کارگران با آن مقابله میکنند.

به گفته کارگران آمیلی نماینده تام الاختیار اسد بیگی در شرکت همراه با کاویانی نماینده مستقیم دولت که قبلا معاون وزیر کار بوده است، امور نیشکر هفت تپه را دردست دارند و بابت خوش خدمتی شان علاوه بر حقوق نجومی خود ماهیانه بالغ بر سیصد میلیون تومان پول به جیب میزنند. به این معنا که به ازای هر قلمی که از حقوق کارگران زده میشود پنج درصدش به جیب آنها میرود. دست کاری کردن تایم شیفت ها، سنگ اندازی در برابر افزایش پایه حقوق از جمله اقدامات ضد کارگری آنان در کارخانه است. بعلاوه فقط نیمی از مزد تیرماه کارگران را پرداخت کرده اند. این دو نفر ماهانه دویست میلیون نیز حقوق میگیرند و بدین ترتیب در ازای گرسنه نگهداشتن کارگران و عقب زدن اعتراضاتشان ماهانه ٥٠٠ میلیون تومان پول به جیب میزنند. تمام دم ودستگاه حکومتی و قوه قضاییه هم در خدمت این چپاول و سرکوب است. حساب های اسد بیگی و باند او را از مسدود بودن خارج کرده اند اما هنوز حقوقها با تاخیر پرداخت میشود و کارگران در حال حاضر دو ماه و نیم مزد طلب دارند. بعلاوه وعده تمدید دفترچه های بیمه نیز عملی نشده و کارگران را سر میدوانند. در مقابل این اجحافات کارگران ایستاده اند و از زندگی و معیشت خود دفاع میکنند.

مسئولین در همدستی با هم تلاش میکنند با مهلت دادن ها و با وعده و وعید اعتراض کارگران را خاموش کنند، اما کارگران با اتکاء به تصمیم گیری متحدانه و شورایی خود به اعتراضاتشان ادامه داده و پیگیر خواستهایشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه تا هم اکنون موفقیت های خوبی داشته اند. از جمله توانسته اند اسدبیگی و باند مافیایی او را به پای میز محاکمه بکشانند و بحث خلع ید از آنها را وارد فاز اجرایی کنند. تنها راه برای تثبیت این موفقیت ها و برای حفظ نیشکر هفت تپه ادامه اعتصاب و اعتراضات متحدانه کارگران است. کارگران خواستار پرداخت فوری همه طلبها و تمدید دفترچه هایشان و بازگشت به کار تمامی همکاران اخراجی خود هستند. یک خواست مهم آنها خلع ید از اسد بیگی و باند مافیایی او و بخش چپاولگر خصوصی از این شرکت و گسیل یک نفر از دولت برای اداره کارخانه تحت مشورت و نظارت خود کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه برای این خواستها به اعتراض ادامه میدهند. وسیعا از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنید.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٦ مهر۱۳۹۹، ٢٧ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …