حسن رعیت به ۳۵ سال زندان محکوم شد

RadioFarda

سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید که حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت به ۳۵ سال زندان محکوم شده است.

ذبیح‌الله خدائیان روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه در جمع خبرنگاران در تهران گفت که در این پرونده ۲۰ نفر محکومیت یافتند و اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات بود.

حسن رعیت مرداد ۱۳۹۸ بازداشت شد و به گفته سخنگوی قوه قضائیه، به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شده است.

حسن رعیت یک فعال مشهور حوزه آهن است و از او به عنوان دستیار بابک زنجانی نام برده می‌شود. او همچنین سابقه حضور در فعالیت‌های امنیتی و همچنین سرکوب معترضان سیاسی در سال ۱۳۸۸ را دارد.

نام او به دلیل انتشار تصاویر حضورش در سرکوب اعتراض‌های سال ۸۸ و همچنین تصاویرش با بابک زنجانی خبرساز شده بود.

سال ۸۸ تصویری از حسن میرکاظمی منتشر شد که او مسلح به کلت در سرکوب معترضان به انتخابات ریاست‌ جمهوری حضور داشت.

پیش از آن نیز تصاویری از حسن میرکاظمی در کنار بابک زنجانی در جت اختصاصی‌ آقای زنجانی منتشر شده بود. بابک زنجانی نیز گفته بود که آقای رعیت از «دوستان و تجار خوب» است و در آن هواپیما با او همسفر بوده است.

به گفته سخنگوه قوه قضائیه، رعیت و هم‌پرونده‌ای‌های او با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده بودند و وام‌های کلانی را از برخی بانک‌ها گرفته بودند. در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ها وام گرفته بودند تا کالا وارد کنند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود.

حسن رعیت سال ۱۳۹۱ از سوی سایت بازتاب به عنوان «تاجر بسیجی» معرفی شد و به گفته علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، رابطه نزدیکی با اکبر طبری داشته و در پرونده بدهی ۱۵۰۰میلیارد تومانی آقای میرکاظمی به بانک صادرات استان گلستان، با دخالت طبری، رای به سود او صادر شده است.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …