حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ماند!

ما گفتیم که این یک مضحکه بیش نیست.  ما با جناحهای حکومت چپاول و ارتجاع همراهی نکردیم. ما از رای دادن به هیچکدام حمایت نکردیم. ما مردم را از بازگشت دوره ٦٧ نترساندیم. ما به مردم وعده های دروغین در مورد روحانی و دیگران ندادیم. ما توهمی نسبت به مضحکه ای که اسمش را انتخابات گذاشته اند ایجاد نکردیم. روشن بود که بهرحال یکی از این شخصیتهای دستچین شده را از صندوق بیرون خواهند کشید و کشیدند. جریانات ملی اسلامی و دو خردادی و روحانی چی، از همین الان جشن و شادی براه انداخته اند. حق دارند چون حیات  و موجودیتشان به ادامه عمر حاکمیت اسلامی گره خورده است. اما تا آنجا که به کارگران و معلمان و بازنشستگان و دانشجویان و زنان و کل مردم شریف ایران مربوط میشود، ادامه سیاست چهار سال گذشته جای هیچگونه خوشحالی و هیجانی نیست.  ادامه حقوقهای نجومی، ادامه اعدامهای هرروزه، ادامه یکه تازی پاسدار و بسیج و آخوند، ادامه زندان و دستگیری معلمان و کارگران  ودانشجویان، ادامه احکام فله ای توسط قضات اسلامی و ادامه زندگی زیر خط فقر برای اکثریت کارگران و معلمان و پرستاران. این ها جای هیچگونه جشن و شادی ای برای مردم ندارد.

آنچه جای خوشحالی است اینست که دولت و حاکمیت اسلامی متفرق تر و متشتت تر از درون این مضحکه بیرون آمده است. جنگشان تشدید شد. شکافشان بیشتر شد. فاصله هایشان عمیق تر شد. در برابر ما ضعیف تر از قبل خواهند بود. بقول خودشان “ضایعات” انتخابات گریبانشان را خواهد گرفت.

آنچه جای خوشحالی است اینست که همانها که علیه اعتراضات کارگران و معلمان نیروی انتظامی و مزدور بسیجی را برای سرکوب به خیایانها میفرستادند، همانها ناچار شدند به قدرت اعتراضات کارگران و مردم اعتراف کنند و در برابر یکدیگر خودرا مدافع خواستها و اعتراضات معلمان و کارگران و مخالف زندگی زیر خط فقر و مخالف اعدام و مخالف تفکیک جسنیتی و مخالف رانت خواریها و آقا زاده ها معرفی کنند.

اگر چیزی بعد از این مضحکه تغییر کرده باشد، همینهاست. موقعیت مردم در برابر حکومت محکم تر شده است. اگر رهبران و فعالین کارگران و معلمان و مردم هشیار باشند و اجازه ندهند که توده مردم به دام توهم پراکنی های مدافعین لیبرال اسلامی حکومت بیفتند، میتوان اطمینان داشت که در ماههای پیش رو اعتراضات اجتماعی با قدرت بیشتر جلو خواهد رفت و میتوانیم عقب نشینی های بیشتری را به کل حکومت کثیف اسلامی و همه جناحهایش تحمیل کنیم.

 

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …