حسن صالحی: برگزاری کنفرانس بسیار موفق “من کودک هستم” در مالمو در کشور سوئد!

روز ۸ سپتامبر شهر مالمو شاهد یک کنفرانس موفق بود. این کنفرانس را “فدارسیون حق زنان” برگزار کرد که مدیر مسئول آن فریده آرمان است. این کنفرانس در واقع به معرفی نتایج پروژه ای می پرداخت که سه سال متمادی از سوی فدراسیون حق زنان به پیش برده شد. این پروژه “من کودک هستم” نام دارد. تمرکز کاری این پروژه بر کودکانی بوده است که در معرض خشونت خانوادگی قرار داشته اند  و یا از نزدیک شاهد این نوع خشونتها بوده اند. این کودکان معمولا بهمراه مادرشان در خانه های امن نگهداری می شوند و از امکانات شادی و تفریح که یک کودک معمولی برخوردار است محروم هستند. پروژه  “من کودک هستم” هدف خود را باز گرداندن شادی و شور به زندگی این کودکان قرار داده بود. فریده آرمان در این باره می گوید که کودکانی که در خانواده در معرض و یا شاهد خشونت هستند یکی از آسیب پذیر ترین کسانی هستند که ناخواسته و بعلت مشکلات پدر و مادر دچارصدمات بد روحی و بخشا جسمی میشوند و هدف این پروژه کمک به این کودکان و بازگرداندن آنها به یک محیط شاد و طبیعی مناسب زندگی است

در کنفرانسی که روز ۸ سپتامبر در سالن اصلی “پارک مردم” (Moriska) مالمو برگزار شد شماری از مقامات مسئول از کمون و دولت و منجمله اوسا رگنر- وزیر امور کودکان، سالمندان و برابری اجتماعی شرکت داشتند.

 نتایج این پروژه سه ساله در کتابی گردی آوری شده است بنام “من کودک هستم”. رسانه های سوئدی از این کتاب بعنوان کتاب راهنما در زمینه کمک رسانی به کودکان در معرض خشونت خانوادگی یاد کرده اند. این کتاب توسط ژورنالیست سوئدی Linda Stark و عکاس Åsa Sjöström در همکاری با فدارسیون حق زنان تهیه و آماده چاپ شد. این کتاب چند روز پیش از برگزاری این کنفرانس با کیفیتی بسیار عالی منتشر شد و بطور رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

من به سهم خود از همه کسانی که بطور خستگی ناپذیری برای پیشیرد این پروژه زحمت کشیدند و بخصوص فریده آرمان بسیار عزیز که علیرغم داشتن بیماری سخت سرطان روز وشبش را برای کمک رسانی به این کودکان و مادرانشان گذاشت قدردانی می کنم.

در زیر می توانید ویدئویی را ببنید که فدارسیون حق زنان از برگزاری این کنفرانس تهیه کرده است.

https://youtu.be/Dt3Tcw9OnyI

 

حسن صالحی

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …