حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام: برای آزادی اسماعیل بخشی

آزادی اسماعیل بخشی دل همه ما را شاد کرد. او بود که کارگران نیشکر هفت تپه را در مبارزه برای خواسته‌هایشان نمایندگی کرد. به صدای کارگران هفت تپه و با مطرح کردن خواست اداره شورایی به صدای همه کارگرانی تبدیل شد که می خواهند خودشان کنترل امور را بدست خود بگیرند. کارگران هفت تپه بیش از هر کس دیگری قدرش را می دانند. پا در یک کفش کردند و گفتند “ما همه بخشی هستیم”! برای آزادیش خوب مایه گذاشتند و در هر اعتراض و مبارزه ای خواهان آزادی وی شدند.

 فریاد “ما همه بخشی هستیم” تنها به کارگران هفت تپه محدود نماند. یک جامعه با شکنجه و اذیت و آزار بخشی  درد کشید و درد چهل سال شکنجه و سرکوب جمهوری اسلامی را با صدای بلند فریاد زد. جنبش “من هم شکنجه شده ام” به یک کیفرخواست مهم علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد. سپس نمایش اعتراف اجباریِ ” طراحی سوخته ” بیشتر از آنکه کمکی به جمهوری اسلامی کند مایه خشم و نفرت عموم شد. مردم شعار دادند “شکنجه، مستند دیگر اثر ندارد” ، “توپ، تانک، مستند، دیگر اثر ندارد”.

وقتی که برای او و حامیان کارگران هفت تپه احکام سنگین و ظالمانه زندان صادر شد تا شوکی جدیدی به جامعه وارد شود، خود جمهوری اسلامی دچار شوک شد. یک جامعه بزرگ از خود چنان واکنش اعتراضی نسبت به این احکام ظالمانه نشان داد که فورا از سوی رئیس آدمکشان قوه قضائیه دستور تجدید نظر در این احکام صادر شد.

اگر نام اسماعیل بخشی را در موتور جستجو گر گوگل به زبان‌های مختلف جستجو کنید متوجه خواهید شد که چه حمایت بزرگ کشوری و بین المللی از او و همرزمانش بعمل آمده است.

و اینچنین است که درِ  زندان به روی اسماعیل بخشی باز می شود و با آزادی او مردمان زیادی خوشحال می شوند. چرا که آزادی بخشی یک موفقیت برای جبهه آزادی و آزادیخواهی و یک شکست برای جمهوری اسلامی بود. جمهوری اسلامی می خواهد با وثیقه های سنگین برای آزادی این عزیزان و ارجاع سرنوشت آنها به دادگاه تجدید نظر شکست خود را بپوشاند.

طبعا این پایان کار ما نیست. کوچکترین موفقیت را به سنگری برای موفقیت های بیشتر تبدیل خواهیم کرد. می خواهیم در زندانها را به روی کلیه زندانیان سیاسی باز کنیم و آزادی را چنان در آغوش بگیریم که دیگر هیچکس به خاطر ابرازعقیده و بیان و یا به دلیل برگزاری تجمع و اعتراض و یا ایجاد تشکل و عضو بودن در یک حزب سیاسی مورد مجازات قرار نگیرد و این حقوق بعنوان بدیهی ترین حقوق انسانی برسمیت شناخته شوند.

اسماعیل عزیز و دوست داشتنی آزادیت مبارک باد. خانواده محترم اسماعیل بخشی چشم و دل شما روشن. کارگران نیشکرهفت تپه آزادی نماینده محبوب شما مبارک باد.  مردم آزادیخواه ایران تبریک به شما که یک دم از مبارزه علیه جمهوری اسلامی باز نایستاده اید.

حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

۸ آبان ۱۳۹۸-۳۰ اکتبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …