حمایتهای گسترده از فرخوان کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی, بیانیه ۳۷ تشکل و نهاد در پشتیبانی از فرخوان هفت تپه

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز سوم دیماه بدنبال مبارزات جانانه کارگران نیشکر هفت تپه قرار است “هیات داوری” در مورد تعیین تکلیف آینده اقتصادی این شرکت تشکیل جلسه دهد. در همین رابطه کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی طی بیانیه هایی از کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و همه بخش های مردم خواستند که با پیوستن به تویت #خلعیدیککلاموالسلام و شرکت در تجمع امروز ساعت دو بعد از ظهر در مقابل دادگستری همبستگی خود را با خواستها ومبارزات این کارگران اعلام دارند. هشتگ اعلام شده از سوی اسماعیل بخشی وسیعا مورد استقبال کاربران قرار گرفت و داغ شد. در همین راستا ٣٧ گروه و تشکل از میان کارگران، بازنشستگان، فارغ التحصیلان بیکار، ورزشکاران وجوانان و بیکاران محلات از فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی طی بیانیه ای ابراز حمایت و پشتیبانی کردند و دیگر بخشهای جامعه را به پیوستن به این حرکت فرا خواندند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:
” ما تشکل‌ها و گروه های امضاکننده این بیانیه، ضمن اعلام همبستگی با کارگران هفت‌تپه و اعلام حمایت از فراخوان اسماعیل بخشی به نمایندگی از این کارگران، همه کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران بیکار و جوانان جویای کار و همه مردم آزادیخواه را فرا می‌خوانیم تا با به اشتراک گذاشتن هشتگ #خلعیدیککلاموالسلام ، به کارزار سراسری در حمایت از کارگران هفت‌تپه بپیوندید و به هر طریق ممکن به صدای اعتراض کارگران هفت‌تپه در برابر سیستم تبعیض و استثمار بدل شوید. هفت‌تپه پایتخت اعتصاب جهان و طنین فریاد “اداره شورایی” در کل جامعه ایران است؛ فریادی که بخشهای معترض جامعه بویژه دانشجویان مدت‌ها است پرچم آن را به‌دست‌گرفته‌اند و با سر دادن شعار نیرومند “فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم”، بر ضرورت همبستگی دانشجویان و کارگران و همگرایی مطالبات‌شان در برابر کل مفتخوران سرمایه‌دار، تاکید داشته‌ایم.”.


تشکلهای امضا کننده ای این بیانیه عبارتند از:
” تشکل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، تشکل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد، گروهی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، گروهی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران، گروهی از دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران، گروهی از دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران جنوب، گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، گروهی از دانشجویان دانشگاه مازندران، گروهی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه تهران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، گروهی از فارغ‌التحصیلان رشته شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه ، گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، گروهی از کارگران بیکار خیابان فرح سنندج، گروهی از کارگران ساختمانی کمربندی ۱۷ شهریور، سنندج، گروهی از کارگران جوشکار خیابان چهارباغ، سنندج، گروهی از کارگران ساختمانی خیابان ۱۷ شهریور، سنندج، گروهی از کارگران بیکار روستای نوره سنندج، گروهی از کارگران بیکار شهرک صنعتی (کارخانه شیر) در سنندج، گروهی از کارگران مرغداری‌های مریوان، گروهی از فعالین کارگری سقز، گروهی از کارگران لوله کش ساختمانی سقز، گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز، گروهی از کارکران برق کار ساختمانی سقز، گروهی از کارگران بیکار و جوانان بیکار محلات کریم آباد، تپه شافعی، بردبران و تپه مالان سقز، گروهی از کارگران پتروشیمی سبلان عسلویه، گروهی از کارگران پتروشیمی جم عسلویه، گروهی از کارگران پتروشیمی بوشهر عسلویه، گروهی از کارگران پتروشیمی صدف عسلویه، گروهی از کارگران پتروشیمی دماوند عسلویه، گروهی از فعالین لغو کار کودکان، سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران، بازنشستگان فلزکارمکانیک، بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی تهران و جمعی از بازنشستگان فرهنگی و تامین اجتماعی تهران


این چنین است که شبکه ای از همبستگی سراسری کارگری و مردمی در اعتراض به بساط چپاولگران بخش خصوصی در هفت تپه که نماد بارزی از چپاولگری در همه مراکز کارگری و در سطح جامعه است شکل گرفته است که مبتکرش نیشکر هفت تپه است. این همبستگی ها باید تداوم یابد.
نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری با دستاوردهای بزرگ برای همه مردم است. با اتحاد و همبستگی کنار نیشکر هفت تپه بایستیم و دستاوردهایمان را ارج بگذاریم.


کوتاه شدن دست اختلاسگران بخش خصوصی خواست اول کارگران نیشکر هفت تپه قرار دارد و آنها بر گسیل یک نفر از طرف دولت به این شرکت و اداره آن تحت نظارت و مشورت خود تاکید کرده اند. این کارگران در عین حال پیگیر دیگر خواستهایشان از جمله پرداخت بموقع حقوقها و تمامی طلبهایشان، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش ها از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه با اعتراض علیه فقر، فلاکت، علیه دزدی ها و اختلاسها و علیه بساط چپاولگر حاکم صدای اعتراض همه کارگران و همه مردم هستند. با تمام قوا از مبارات و خواستهای این کارگران حمایت و پشتیبانی کنیم.


پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٣ دی۱۳۹۹، ٢٣ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

دو جایزه سینمای آلمان برای مستند در باره ریحانه جباری

در مراسم اهدای جوایز سینمای آلمان که شامگاه جمعه ۳ ماه مه (۱۴ اردیبهشت) برگزار …